Gå til innhold

Rust i øvre del av førerdører f11


 Share

Anbefalte innlegg

Heia.. 

Vokset bilen litt i går og har jo sett litt bobler tidligere men nå ere værre.. 

er det noen som kjenner til at dette er et normalt problem? 


 

 

IMG_1620.jpeg

IMG_1616.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den klassiske sinkslipp-problematikken på F10/11. Anbefaler deg å dra til din nærmeste BMW-forhandler og dokumentere dette så fort som mulig, så skal du kunne få det dekket av BMW sin utvidede garanti på dette problemet.

Edit: kan vel være fordelaktig å legge det fram som at du nettopp oppdaget de 🙃, da det i lovverket hviler en plikt på forbruker å reklamere innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men da er det vertfall ikke fra innsiden problemet er da 👍🏻 

jeg kan alltids ringe å skjekke, men siden jeg har tatt service selv og bilen er regget i desember 2012 er det nok ikke noe å regne med at dem vil dekke da..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, FriX said:

Takk for svar, men da er det vertfall ikke fra innsiden problemet er da 👍🏻 

jeg kan alltids ringe å skjekke, men siden jeg har tatt service selv og bilen er regget i desember 2012 er det nok ikke noe å regne med at dem vil dekke da..  

det spørs, der verste svaret du kan få er nei. Flere som har fått utbedret dette på F11’er langt utenfor garanti da problemet er anerkjent av BMW og dermed er lakkgarantien utvidet på dette problemet. Så hadde garantert fremmet problemet uten å si så mye mer enn det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal ringe med dem på mandag.. nå er bilen avskiltet for vinteren og en meter med snø foran porten 😬 tvi tvi 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaanske så vanlig dette, noen har til og med opplevd det mer enn en gang på samme bil 😅

Jeg fikk det utbedret på min gamle F11.

Virker som det varierer fra forhandler til forhandler på hvor strenge de er på dette. Hørt om folk som har fått avslag ganske kjapt, mens andre har hatt null problemer.

Rustgarantien er på 12 år, så du har ikke akkurat så mye tid igjen 😄 Aldri hørt om noen som har fått utbedret dette utenfor denne garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...