Gå til innhold

Problem med girkasse på F11 Xdrive?


Trailerduck
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en BMW 520D Xdrive (F11, gått 170K) som har begynt å oppføre seg litt rart. Jeg merker at giringen er litt hardere, ikke noe dramatisk - men merkbart. Jeg opplever også at ved hard nedbremsing så kan giret «sparke» bilen inn i gir når den bremser ned, ikke alltid dette skjer heller. 

Jeg snakket med BMW, og de mente på at det skulle være «lifetime» olje på disse kassene, noe som høres rart ut.

Vil et oljeskift på girkassa kunne løse disse problemene, eller er det mulig den er ødelagt når disse problemene har oppstått? Tenker uansett å dra innom et girkasseverksted for en vurdering, men fint å høre om noen andre har vært borte i lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjennern skrev:

Ingen garanti fra meg på dette, men lifetime olje er bare piss. Bytt olje, ganske sikker på at det bare vil bli bedre av det. På Østlandet har du RATS.

Noen erfaring med Oslo Automatgear på Skjetten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal den inn på torsdag. Snakket med eieren av Oslo Automatgear og han mente det kunne være fordelingskassa som også tullet. Han anbefalte oljeskift på begge kasser og flushing av gir, så får vi håpe det løser problemet. Heldigvis ikke så avskrekkende pris heller 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...