Gå til innhold

Problemer med INPA - av Otis


 Share

Anbefalte innlegg

Har fulgt Otis sin guide hvordan installere inpa. Men får feilkode Gruppendatei: D_0012,D:_MOTOR IFH-0018: INITIALIAZION ERROR når jeg prøver å lese min E83.

Hva kan man gjøre for å rette opp i dette? Har prøvd å kjøre laden.bat filen som ligger i e83.rar dokumentet.

Screenshot 2024-01-09 121237.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at du har rett innstillinger i enhetsbehandling for kabel? Com1 og laveste innstilling for latency? Sjekket at du har valgt rett OBD innstilling i EDIABAS konfigurator/OBD.ini?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at selve kabelen min fungerer, da jeg har fått ISTA-D til å fungere med EDIABAS interace. 

Men jeg mistenker det kanskje er noe galt med min ISTA-D da jeg ikke får gjort alt, som feks å teste vindusheis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en x3 e83 2004 mod som fungerer fint med inpa. Denne 06 modellen fungerer ikke så godt med inpa. Begge har samme specs, motor osv. Tar litt pause. Venter på vindusheis til pasasjersiden og har kobla ut airbag, orker ikke koble til strøm før den er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer jo frem veldig tydelig, du prøver å åpne DDE5 Ecu, mens den som står i bilen er DDE6.

om du går inn på C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT, opner fila til din bil (E83) så kan du enten fjerne ;; forran de, eller kopiere og bytte ut dette avsnittet så skal det fungere.

[ROOT_MOTOR]
DESCRIPTION=Engine
ENTRY=  D50M47,DDE 5.0  for M47 new,
ENTRY=  D50M57,DDE 5.0  for M57 new,
ENTRY=DDE6M47,DDE 6.0  for M47 TU2,
ENTRY=ME9NG4TU,ME9.2 / MEV9 for N45 / N46,
ENTRY=,,
ENTRY=   MS450,MS  45.0 for M56,
ENTRY=   MSV80,MSV 80.0 for N52KP (NG6),
ENTRY=,,
ENTRY= EKP_DS2,Fuel pump EKP,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...