Gå til innhold

Oljetemperatur på motor


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, altså, jeg gir jo ikke flat pedal, men turtallet er jo lett oppe i 3k, pga oppvarmingsmodus på automaten. Converter går ikke i lockup på kald girkasse/motor.

Jeje. Ikke lett å bli klok på ting. Satser på at motoren tåler det.

Den har jo rullet 261kkm, så NOE har den jo tålt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt i denne tråden, og gått litt og tenkt på hva det er som egentlig vil ta skade om man gir på litt uten at oljetempraturen er på optimalt nivå. Om man loffer avgårde til temperaturen er fin vil jo uansett motoren måtte rusle sine omdreininger med kald olje. Vil litt økt turtall og litt mere kraft gjennom stempler/råder ha så mye og si?

Selv tror jeg at dagens moderne motorer og motoroljer gjør at bilen kanskje ikke er så følsom for dette som de kanskje var tidligere. Men dette er bare synsing fra mine side.

 

Uansett, om jeg ser en X5 med henger opp Moholtlia i 40km/t (jeg gjetter på at det er denne bakken du tenker på @Otis ) en tidlig morgen så vet jeg i hvert fall at du ikke hørte på meg :)

 

 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@laffe Ja, det var Moholtlia ja! Lokalt kjent du da :)

Neida, jeg holder meg til fartsgrensen, tror at motoren tåler det. Den er jo på ca 30 grader eller så, når jeg gasser på der, om jeg er kjapp å hekte på henger.

Blir montert webasto til denne sommeren! (Har sagt det i de 3 siste årene også, men NÅ skal det bli!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Otis skrev:

@laffe Ja, det var Moholtlia ja! Lokalt kjent du da :)

 

Ja, har en antagelse om hvor du bor ut i fra noen bilder jeg så i tråden din tidligere. Så tung motbakke og 70-sone var ikke så vanskelig å gjette seg til når man bor i samme område selv :) 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...