Gå til innhold

Feilkode


KristianI
 Share

Anbefalte innlegg

hei, har en f20 114d som jeg skulle resette bremseskift på i høst og da fikk jeg opp feilmelding at bremser må byttes og det går ikke an å resette den. Når jeg kobler på med pc står det at det er slitasjesensoren. Når jeg skrudde av dekket var den løs, prøvde å sette den i igjen og kjøre litt og slette uten at den vil slette seg. Har prøvd med ny sensor nå men fortsatt samme problem. Noen fix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, KristianI said:

hei, har en f20 114d som jeg skulle resette bremseskift på i høst og da fikk jeg opp feilmelding at bremser må byttes og det går ikke an å resette den. Når jeg kobler på med pc står det at det er slitasjesensoren. Når jeg skrudde av dekket var den løs, prøvde å sette den i igjen og kjøre litt og slette uten at den vil slette seg. Har prøvd med ny sensor nå men fortsatt samme problem. Noen fix?

Hvilken feilkoden får du opp?

og har du kjøpt ny slitasjesensor fra kjent merke? Billige pleier å tulle litt. Prøv original eller Bosch om du ikke har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitasjesensor er jo berre en ledning støypt inn i plast som blir slitt vekk når klossen er nesten utslitt (i alle fall på min). Dette er jo plankekøyring å produsere så eg har alltid kjøpt den billigaste eg har klart å oppdrive.

Men, dei står utsatt til for salt og drit så er normalt veldig skjørt. Må demonterast med stor forsiktighet.

Har vore borti en bil der det var dårleg kontakt/låsing på pluggen i bilen så måtte trykke dei godt sammen for at bilen skulle registrere sensoren som OK. Eg berre stappa handa oppi så såg ikkje så nøye på kva som var problemet men det blei i alle fall ok då.

På min bil er det en egen reset, samme plass som oljeskiftreset og det må nullast ut uten å trakke på bremsa og med parkbremsen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TurboJens skrev:

Slitasjesensor er jo berre en ledning støypt inn i plast som blir slitt vekk når klossen er nesten utslitt (i alle fall på min). Dette er jo plankekøyring å produsere så eg har alltid kjøpt den billigaste eg har klart å oppdrive.

De siste 15-20 årene har de vært to trinns med en innebygget motstand, sikkert også på din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å måle direkte fra pumpa, målt sensor, prøvd med annen sensor, målt ledningen så tror det må være at den pcen jeg har ikke klarer å slette koden, må kansje ha noe proffere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/21/2024 at 11:21 PM, 540is said:

De siste 15-20 årene har de vært to trinns med en innebygget motstand, sikkert også på din.

image.thumb.png.f46d658413d1be84a7dd0ed0f9835242.png

Er i alle fall 1-stegs på min bil. Men så har jo eg sånn fattigmanns BMW [-X Illustrasjonen viser en 2-stegs sensor, og sånn har i alle fall ikkje eg.

Endret av TurboJens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...