Gå til innhold

Hjelp, vær så snill 😮‍💨


ASB92
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en BMW E61 530XD som jeg prøver å gjøre klar for salg.

Men, baklukens gassfjær på venstre side er gåen og må byttes - jeg klarer ikke finne noe sånt på nettet, og lurte på om noen av dere mere erfarne kunne gitt meg en idé om hvor jeg kunne finne en slik? 😇

 

Please, ingen mobbing 🙈 jeg vil bare få solgt denne bilen, har ikke peiling på bil.

Hilsen kvinne, 31

IMG_8721.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ingenting om automatisk baklukebetjening så antok at denne er manuell. Du ser delenummer under selve demperen i bildet. Skriv koden inn på hjemmesiden til Koed.no

IMG_4851.png

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner baklukedempere mange steder. De fleste nettbutikkene der du kan skrive inn registreringsnummeret på bilen skal kunne lede deg til riktig del. GS Bildeler, Koed, Autodoc, Bildeler.no.

Har du derimot automatisk bakluke (som åpner seg selv) så er det kun original BMW-del som gjelder og den koster +/- ca. 10 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Hva er skilt nr på bilen? Enklere å finne riktig del til bilen da.

 

DN69205 😊

- Den er automatisk, jo. Har forsøkt å skrive inn skiltnr på diverse sider, men kommer ikke opp noe som ligner dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da blir det sikkert lettere å selge ufikset, så kan neste eier velge om h*n vil fikse det opp til å fortsatt være hydraulisk eller konvertere til manuell:

image.thumb.png.d9fc2359fd23b1ce4bbf0632117aebcd.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til den prisen er det en drittjobb å bytte denne.

Om den kun faller ut av festet sitt er det derimot mulig å jukse det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, E.C. skrev:

Vel, da blir det sikkert lettere å selge ufikset, så kan neste eier velge om h*n vil fikse det opp til å fortsatt være hydraulisk eller konvertere til manuell:

image.thumb.png.d9fc2359fd23b1ce4bbf0632117aebcd.png

Kjempedumt spm så beklager på forhånd: men den på andre siden funker fint, men man bytter da på begge sider til manuell? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt lavere kraft på høyre demper på biler med automatisk luke. Det går trolig greit å beholde den, men best å bytte begge, også pga. alder og at den sikkert også konker ut snart. Kjøper du uoriginale dempere så er de ikke så kjempedyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 minutter siden, ASB92 skrev:

Kjempedumt spm så beklager på forhånd: men den på andre siden funker fint, men man bytter da på begge sider til manuell? 😅

Kan det være denne du trenger? 

image.thumb.png.af7316927d99860ed8fe6c0f316273d6.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Øyvind L. said:

Kan det være denne du trenger? 

Nå har jo hun sagt at hun trenger den på venstre side da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...