Snuppers50 Skrevet Mars 11 Share Skrevet Mars 11 hørt det er en god bil, noe jeg bør se etter? Har kjørt 150k km og har service hefte. WBANC31050CX23366 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 11 Share Skrevet Mars 11 E60 og E61 er gode biler, men alderen tatt i betraktning må du regne med en del utgifter. Dette er en type bil som passer best for de som ønsker (å lære seg) å skru litt selv. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snuppers50 Skrevet Mars 11 Forfatter Share Skrevet Mars 11 6 minutter siden, E.C. skrev: E60 og E61 er gode biler, men alderen tatt i betraktning må du regne med en del utgifter. Dette er en type bil som passer best for de som ønsker (å lære seg) å skru litt selv. Okeii, vil helst ha en bmw jeg må mekke lite selv men blir vanskelig mtp budsjettet? Max 80k ish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 11 Share Skrevet Mars 11 Skjønte ikke helt, du ønsker å mekke litt selv eller ønsker å mekke minst mulig? Jeg vil jo si at man kan finne en del kurante bmw-er til rundt 80k, men etter min mening bør man regne med at alle disse vil behøve noe tilsyn. Sånn sett er 1-serie de man oftest kommer billigst unna med, ettersom de har minst fancy utstyr, men det blir en litt annen opplevelse enn en 5-serie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snuppers50 Skrevet Mars 16 Forfatter Share Skrevet Mars 16 Vil mekke minst mulig ja. Hva med en e90 fra rundt 2006-2008 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 16 Share Skrevet Mars 16 Ca det samme som nevnt over, men du trenger ikke å lage ny tråd om samme spørsmål bare ny type bil. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 16 Share Skrevet Mars 16 80k og BMW gir deg 12+ år gamle biler. Når du utvider horisonten til å inkludere inntil 18 år gamle biler så er det god sannsynlighet for at noe ryker pga. alder, selv på en velholdt bil. Videre kombinert med å være et premiummerke er det fort gjort å ende opp med å bruke like mye på deler og verkstedarbeid i løpet av første året med eierskap som man brukte på innkjøp, spesielt om man ikke skrur selv. Skal du ha billigst mulig og tryggest mulig BMW-kjøp så bør du se på 1-serie fra 2016- og nyere med B-motorer. Disse ligger dog på ca. det dobbelte av ditt budsjett. MagnusAG99 og Lars89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 16 Share Skrevet Mars 16 (endret) Jeg kjøpte min 2015 118i i 2022 for 129k. Jeg har hatt flaks og den har fungert feilfritt i 16mnd og 20k km. Dette var da en en-eiers bil med fullt servicehefte kjøpt av merkeforhandler. 80k er nok hakket for lite for å ha et trygt og forutsigbart bilhold når det gjelder BMW og andre premium-merker. Det kan selvfølgelig gå bra i et år, men 18 år er MYE for en bil i Norge og disse bilene tiltrekker seg mye rare eiere etterhvert. I dette prisleiet må man være forberedt på å skru tildels mye evt ha et solid vedlikeholdsbudsjett. Vær svært nøye på hva du kjøper og hvem du kjøper av. Vurderte selv E60 som rimelig vinterbil for et par år siden og det finnes fortsatt gode kjøp, men de blir fort solgt. Ville også vurdert å kjøpe med rekkeseks bensin. 25i-modellene får man relativt billig. Endret Mars 16 av Lars89 MagnusAG99 og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå