Gå til innhold

Kodeleser.


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, tenker å kjøpe en Feilkodeleser som er bra på BMW, men også tar de fleste andre merker. Har jo både Kjæreste, Døtre og kompisser som ikke har greie på bil og kjøper alt mulig Ræl 😁 Hva bør jeg gå for, tenker det finnes mye bra på Finn som ligger i  10 til 15000,- sjiktet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper noe til 10-15k. Så vil de aller fleste maskiner være mer enn gode nok på å gjøre det meste, som de fleste nevenyttige trenger å gjøre.

Det virker som at det finnes kopi greier fra Kina, uten at det nødvendigvis legger en demper på kvaliteten.

Men da snakker vi om Autel, Topdon og Launch. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vGate icar pro, storsett fungerer på alt om man bruker riktig app :) 

iOS bruker jeg den og greier å lese ut fleste merker inkludert flere ECUs https://apps.apple.com/no/app/car-scanner-elm-obd2/id1259933623?l=nb

I tillegg fungerer den greit med BimmerCode & BimmerLink :)

 

 

Men en dedikert leser er vel en hakk opp i brukserfaring.

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autel MaxiSys dipper innenfor 15k, ellers har du 906bt til rundt 10k (brukt). Launch X-431 er i samme prisområde (har en selv fra Amazon). Spørs litt om du ønsker å kjøpe brukt og da som regel uten oppdateringer. Ett år med oppdateringer koster ofte flesk og det koster mer jo mer avansert scanner man har, så det er også noe å vurdere. Samtidig holder en scanner oppdatert i løpet av de siste åra veldig lenge, når man ikke skal skru på biler i garantitiden.

Programvaremessig er det meste enten basert på Autel sitt eller X-431. Da tenker jeg Topdon, Thinkcar, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vurdere om du spesifikt skal se etter en boks med feks J2354 og/eller topologi. Ved 15k er du innenfor topologi, men kanskje ikke J2354.

Ellers kan du egentlig gå ned i pris. 

Såvidt jeg vet, så vil feks denne være god nok for de fleste nevenyttige. Og kanskje for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skønner at det var lurt å stille spørsmål til expertisen, er vandt med gammle greier med Forgasser jeg 🤣 Må nok lese meg opp litt før jeg tyar et valg :-) Takker :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

 Da ble det en Autel Maxisys 906bt, fikk prutet ned slik at forskjellen til en ny mindre modell ble liten nok ;-) 

Sansynligvis altfor avansert til mitt bruk, men liker å ha ting som virker :-D 

Tusen takk for gode svar og anbefalinger 👌

Endret av Rick X4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...