Gå til innhold

Dårlige fullys på E65


JoachimStenseng
 Share

Anbefalte innlegg

59 minutes ago, JoachimStenseng said:

Har trøbbel med fullysene jeg. Er nesten ingen forskjell fra full til blend. Men når jeg holder inne hendelen så lyser det veldig bra. Er det noen som har tips?

Hva står lysbryteren på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, JoachimStenseng said:

Er likt uansett om den er på auto eller vanlig.

Må nesten være bryteren in i spaken da eller en feil i FRM modulen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke E65 så godt, men noen modeller med Bi-Xenon har fortsatt Halogenlamper som "lyshorn". Mulig E65 er slik? Første gen Bi-xenon er generelt beryktet for dårlig fjernlys. Det blir for mye spredning, og lyser dårlig langt frem.

Plasser deg foran et egnet vindu og se hva som skjer i lampene når du endrer på noe fra førerplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *MrB* skrev:

Kjenner ikke E65 så godt, men noen modeller med Bi-Xenon har fortsatt Halogenlamper som "lyshorn". Mulig E65 er slik? Første gen Bi-xenon er generelt beryktet for dårlig fjernlys. Det blir for mye spredning, og lyser dårlig langt frem.

Plasser deg foran et egnet vindu og se hva som skjer i lampene når du endrer på noe fra førerplass.

Skal gjøre det. Skal også sammenligne med min E66, og se på forskjellen. Må kanskje gå an å koble på lyshornene til fullys også kanskje, om det ikke blir for varmt? Evt. bytte til LED-pærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, JoachimStenseng said:

Kan være det. En kompis av meg tenkte også det. Skal sammenligne med min E66 over helgen 👍🏻

Gjør det først, gikk ut fra at det skjedde over natten men jeg får inntrykk at det er snakk om en ny bil (for deg da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikonet for fjernlys kommer opp i instrumentpanelet så er det i alle fall ikke bryteren. Neppe modulen heller om man faktisk kan observere noe forskjell mellom nærlys og fjernlys. Lyshorn i halogen er et godt tips som kan forklare akkurat denne forskjellen.

Det enkleste her er å sette opp en mobil som filmer mot lyktene for å se ulike forskjeller på nærlys, fjernlys og lyshorn. Evt. få noen til å sitte  i bilen, mens man filmer eller ser på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, mr.pingu skrev:

Gjør det først, gikk ut fra at det skjedde over natten men jeg får inntrykk at det er snakk om en ny bil (for deg da).

Har hatt den i snart 8 år, men ikke tenkt helt over det ennå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, E.C. skrev:

Hvis ikonet for fjernlys kommer opp i instrumentpanelet så er det i alle fall ikke bryteren. Neppe modulen heller om man faktisk kan observere noe forskjell mellom nærlys og fjernlys. Lyshorn i halogen er et godt tips som kan forklare akkurat denne forskjellen.

Det enkleste her er å sette opp en mobil som filmer mot lyktene for å se ulike forskjeller på nærlys, fjernlys og lyshorn. Evt. få noen til å sitte  i bilen, mens man filmer eller ser på selv.

Da får jeg teste litt. Kan være slitne pærer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 23.4.2024 den 20.14, E.C. skrev:

Hvis ikonet for fjernlys kommer opp i instrumentpanelet så er det i alle fall ikke bryteren. Neppe modulen heller om man faktisk kan observere noe forskjell mellom nærlys og fjernlys. Lyshorn i halogen er et godt tips som kan forklare akkurat denne forskjellen.

Det enkleste her er å sette opp en mobil som filmer mot lyktene for å se ulike forskjeller på nærlys, fjernlys og lyshorn. Evt. få noen til å sitte  i bilen, mens man filmer eller ser på selv.

Jeg har sammenlignet med min E66 nå. Den har halogenpærene med også på fullys. Jeg har en defekt Xenonpære, kan det ha noe å si for at halogenpærene skal tenne? De tenner jo når jeg drar spaken mot meg og holder den inne.

Bilde 1 er E66 nær, 2 er E66 fjern, 3 er E65 nær og 4 E65 fjern. 

IMG_4346.jpeg

IMG_4347.jpeg

IMG_4350.jpeg

IMG_4351.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...