Gå til innhold

E28 525


Lauritz
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Rune-K skrev:

Helt enig, servopumpen er en god start. Selve bremseservoen ryker nesten aldri, har hørt om noen få tilfeller at sentralen som bomba sitter i har blitt ødelagt men det er sjeldent. Pumpen er en mer trolig feilkilde.

Den som blinker er til check controll panelet, det som sitter i taket. Trykk på bryteren i panelet eller trykk inn bremsepedalen så du får sjekket at bremselysene virker så skal den slokke. Få tak i en instruksjonsbok så står alt forklart der.

Edit: glemte en ting. Det sitter også et filter i servoolje beholderen.

Hvilket filter tenker du på da ? Har kontroll på det i toppen ja. Er det ett i bunn som kan tette på noen måte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut delekatalogen på servoolje tanken. Der finner du et filter i bunn av tanken. Det er to typer, forskjellen ser du på type mutter som holder lokket. Hvis du søker på utenlandske forum så ser du at det ligger filmer ute på hvordan du rengjør det. Så gjerrig er ikke jeg. Sist jeg byttet var det et par hundre kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke testet så mye mer før jeg reiste på ferie. Men har kjøpt en ny servopumpe som ligger i posten å venter når jeg kommer hjem så tenker å få skiftet den og prøvd mer når ferieringen er ferdig. Den som står på nå har vært snurret noen ganger uten olje. Kan det ha gjort noe skade ? 
 

det ble iallefall prioritert å bygge ferdig eksos før jeg reiste. Har som tidligere nevnt kjøpt eksosmanifold fra schmiedmann. Denne måtte jeg kappe og sveise litt i den bakerste halvparten for å få bygget videre på. Det ble så bygd videre til første lyddemper med biltema deler. Syntes dette ble veldig kurrant. Valgte å helsveise dette og også å sveise sammen de to lyddemperene midt under bilen for å slippe å ha så mange skjøter. 

Jeg synes lyden ble veldig bra med kun de to lyddemperene midt under så lurer på å droppe bakerste og bare kjøre rakt 2.5" rør ut fra siste og ende i en dobbel stuss da jeg ikke har den rette lyddemperen,men har fått tak i en til 2.8  denne trenger noe ombygging av rørene inn og opphenget for å passe.  

 

 

 

 

 

fikk også byttet bakfjørene og satt på litt smalere dekk på felgene. Måtte da teste hvordan det blir med litt senk. Usikker på hvilke fjærer som sto på,men det såg iallefall helt sykt ut. Har komt over litt mercedes deler sammen med alt annet under montering så mulig det er det som er blitt satt på 😅🤷🏼‍♂️

IMG_8779.thumb.jpeg.698380e0d4b071ef8803d99af88b7c23.jpeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kom over noen felger her i vår som ble handlet inn. De har ikke kanter. Men planen er å få kjøpt inn og bygd de ferdige til vinteren 😊 tenker da også å få lakket senter i en annen farge så dei er klar til neste år 😁

IMG_7857.thumb.png.6b4d551dc2c1ba9cae2f91f468afabbe.pngIMG_7862.thumb.jpeg.0f56969e49c1aea06fe198b6be7923c3.jpegIMG_7858.thumb.png.4a655f83bad63268f399fdeb7741e1ab.png

 

 

fikk også med m-tech interiør når jeg kjøpte bilen. Men litt skader og eit strøkent blått interiør gjorde at dette ble solgt for har ikkje lyst på brunt skinn og matter og alt annet skal være blått. 
kom over ett sett med recaro stoler,planen med de er å prøve å få tak i originalt stoff og sy nytt trekk til de så jeg får framstoler med litt mer sportslig preg uten at det bryter for mye med resten av interiøretIMG_4642.thumb.jpeg.b14335ce5731d02670e58b790e8d81c8.jpeg

 

litt skader på førerstolen

IMG_4079.thumb.jpeg.72f29af95659936ca54bc4a005cb4c79.jpeg

 

 

her er stolene som er kjøpt inn og bildet etter er bilder fra en brite som har gjort noe liknende som inspirasjonen er hentet fra  

 

IMG_5417.thumb.jpeg.f8b2743f0023207ededce0b721595251.jpegIMG_5416.thumb.jpeg.71f7f4b12f7ca27be799bc4dc2a0a342.jpeg

 

 

Endret av Lauritz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fin lyd i bilen synes jeg 😊

De felgene du har kjøpt er meget pene felg og kommer nok til å kle bil bra.

Men hvordan går det med bremser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sveigis skrev:

Ble fin lyd i bilen synes jeg 😊

De felgene du har kjøpt er meget pene felg og kommer nok til å kle bil bra.

Men hvordan går det med bremser ?

Ja,tror jeg prøver å sende den på EU slik som dette med rør videre bak. 
 

angående bremser så sitter jeg på hyttetur på Hvasser å tripper etter å komme meg heim å få bytta servopumpe. Den ligger å venter på henting hos posten så tenker å prøve å bytte den når eg kommer heim å sjå om det blir litt bedre trykk då 😃 

har som nevnt hatt igang motoren noen ganger å tørrkjørt pumpen som står på nå,vet ikke hvordan den ser ut innvendig. Men kanskje d kan ha ødelagt noe 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2024 den 22.06, sveigis skrev:

Ble fin lyd i bilen synes jeg 😊

De felgene du har kjøpt er meget pene felg og kommer nok til å kle bil bra.

Men hvordan går det med bremser ?

Da er bremsene og styringen iorden. Usikker på om jeg tørr å skrive grunnen. Men kan vell ikke skylde på andre enn egen uvitenhet/stress. Han som plukket istykker bilen har iallefall blendet godt alt 🤣IMG_8995.thumb.jpeg.18e6ca95033e6e29ffeed9aee99c5c30.jpegIMG_8994.thumb.jpeg.39d5bef3e447bfcc1ed3794d3e28e9ac.jpegIMG_8993.thumb.jpeg.50c498d4cdda5ac95825ff1290a00d62.jpeg

 

klart pumpen funker bedre når den faktisk får olje og jobbe med 🤷🏼‍♂️😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rune-K skrev:

Det var jo riktig diagnose du stilte. Det var en feil på pumpen men kanskje ikke det du hadde sett for deg. 

Nei,ikke helt det jeg så for meg nei 😅 men greit med alt som er løst 💪🏼

 

3 timer siden, RF91 skrev:

Godt da ikkje var verre 😂

Gale nok 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2024 den 15.11, sveigis skrev:

Bra dette ordnet seg greit for deg 😊

Ikke minst en billig affære .

Ja,handlet jo inn ny servopumpe. Men får ha den liggende i reserve. 
nå er det lite som står igjen,har fått eu kontroll 5.august og skilt er bestilt så de skal forhåpentligvis ligge klar hos svv for henting når den er godkjent. 
sliter fortsatt litt med speedometer,men har bestilt batteriløst printkort så håper det skal ordne saken.

 

Ellers så har jeg fått lånt prøveskilt av en kollega å bilen ble tatt ut igår for testing. Ble stoppet av politiet etter å ha kjørt 1km så det var jo en kjempestart,de lurte på om det var min bil å om jeg hadde lov å kjøre den med prøveskilt når det ikke var for å kjøre den til verksted. Men dette ordnet seg,skulle trudd de hadde litt bedre kontroll på slikt. 
 

ellers så hadde vi oss en runde me vask både innvendig og utvendig å det var virkelig påtide 😅

bilen har som nevnt vært sandblåst og lakket under så lå endel sand innvendig. Den har heller ikke vært maskert og tildekt under lakkingen så er en del lakk spesielt på frontrute og sikkert ellers i lakken så får prøve å vaske det med noe aceton eller lignende for å prøve å få vekk det verste. 
 

 

Endret av Lauritz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2024 den 11.57, sveigis skrev:

Gøy å se du har kommet sålangt som dette Lauritz 😊

Ikke alltid myndighetene har peil på tingene 😅

Ja,nå venter jeg kun på batteriløs printplate til speedometer,den skal komme 31.juli 😊 så er det på eu med den mandag om en uke 👌🏻

 

skulle tro de hadde kontroll på det ja,snakket østlandsk så tipper det var en nyutdannet politistudent med sommerjobb eller noe. Lokal var han ikke for jeg har aldri sett han før 🤷🏼‍♂️ 

han som jeg lånte skiltene med har kjørt nedten 5000km med prøveskilt å aldri blitt stoppet så lurer litt spesielt at de fulgte etter meg i 8km fra jeg rygga ut innkjørselen til en kompis å stoppa meg på første turen,men det gikk iallefall bra å jeg å eldstemann har vasket bilen både innvendig å utvendig siste dagene. Den er full i riper og sand fra da den ble sandblåst under.

 

 

 


IMG_9016.thumb.jpeg.8f2cd39ad6296890b10ea6ee89d5cc77.jpeg

 

har skrapt alle rutene med sånn kniv for keramisk platetopp for de var fulle av grunning som er brukt under bilen

 

IMG_9010.thumb.jpeg.55a55667b08d3e1c318b53aeb9e77c4f.jpeg
stoppa hos en kompis å fikk spylt av værste støvet så dette er før eldstemann fikk sinn første opplevelse med politikontroll

"jammen pappa,vi he no ikkje gjort noke kriminelt" sa han rolig då vi blei blinka til sides 🤣 så han har iallefall stålkontroll IMG_9013.thumb.jpeg.19548792f5b179e0dc4f1396c53ec05b.jpeg

 

gliset har gått rundt siste dagene. Han har mast om når bilen er ferdig siden den ble handlet inn for to år siden 😅

 

 

Endret av Lauritz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...