Jonas oluf olsen Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 Er det noen helter her som har minst en front msport fjær til e91 som jeg kan hente i akershus/oslo idag 20.juni? Har eu imorgen og skal på ferie rett etter det, så er litt desperat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 Fjærer er motor- og utstyrsspesifikke, så du kan ikke bruke en hvilken som helst E91 M-sportfjær. Skiltnr eller chassisnr må til om noen skal kunne hjelpe deg. Alternativ "kriseløsning" kan være å få tak i et enkelt senkesett, da det er mulig noen i Osloområdet har det på lager til din bil. Originalfjærer er det dessverre lite av på lager i Norge, så skjønner at du spør her når det haster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juni 20 Forfatter Share Skrevet Juni 20 Ja, men skal skaffe en ny etter eu, siden jeg fikk tilsendt 1 bmw fjær og 1 peugeot fjær av autodoc selvfølgelig. De ser ikke forskjellen på fjæra på eu om det er til bil med hengerfeste eller ikke, så er bare midlertidig, men skulle gjerne hatt idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juni 20 Forfatter Share Skrevet Juni 20 Men er til en 320d 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juni 20 Forfatter Share Skrevet Juni 20 6 minutter siden, *MrB* skrev: Fjærer er motor- og utstyrsspesifikke, så du kan ikke bruke en hvilken som helst E91 M-sportfjær. Skiltnr eller chassisnr må til om noen skal kunne hjelpe deg. Alternativ "kriseløsning" kan være å få tak i et enkelt senkesett, da det er mulig noen i Osloområdet har det på lager til din bil. Originalfjærer er det dessverre lite av på lager i Norge, så skjønner at du spør her når det haster. Skrev svaret litt feil sted, men står under tror jeg 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 Lei blemme fra Autodoc… Og begge dine gamle fjærer er ødelagt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juni 20 Forfatter Share Skrevet Juni 20 14 minutter siden, *MrB* skrev: Lei blemme fra Autodoc… Og begge dine gamle fjærer er ødelagt? Ja er derfor jeg bytter, typisk bmw at fjærene knekker når bilen står stille lol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 Vant til at BMW-fjærer knekker, men stort sett 1 om gangen. E91 320d finnes det mange av, så håper du er heldig og noen har et eller annet liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juni 20 Forfatter Share Skrevet Juni 20 1 minutt siden, *MrB* skrev: Vant til at BMW-fjærer knekker, men stort sett 1 om gangen. E91 320d finnes det mange av, så håper du er heldig og noen har et eller annet liggende. Er en et langt slit jeg har gått igjennom nå. I påsken knakk fjærene, så jeg kjøpte ta-technix coilovers med TUV for fun, (det var ikke fun). Jeg monterte de og skulle få godkjenning av statens vegvesen, da var de justert for høyt så ikke godkjent. Så justerte jeg dem riktig som nardocar (de jeg kjøpte dem av) sa. Dro tilbake til vegvesenet. Da var frontfjærene for løse med for lite preload. Spør nardocar hva faen jeg skal gjøre, de sier de ikke vet og sier jeg burde returnere dem. Jeg lager skjema, men da sier de at jeg må få et verksted til å se på dem og si hva som er feil, før jeg kan returnere dem. jeg må ha bilen i orden så jeg kjøper OE dempere og fjærer på autodoc monterer de, og ser når jeg skal montere fronten at det er en feil fjær. Selv om jeg har kjøpt 2 av de samme. skal egentlig på ferie med den bilen imorgen, men blir ikke det hvis ikke jeg kan skaffe en fjær idag! Lol. Jeg har fått angst og depresjon av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 Du har ikke sjekket med noen høggere? https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=060502&dk=0452 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorsteinAa Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 Har ikke engang de store verkstedene som billia, meka, snap drive osv liggende slikt? Kanskje de kan få hastelevert i dag om du får tatt kontakt tidlig? Venter på fjører selv til vår F31 - da den ene knakk med et smell på vei ut av garasjen. Håper det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juni 20 Forfatter Share Skrevet Juni 20 1 minutt siden, TorsteinAa skrev: Har ikke engang de store verkstedene som billia, meka, snap drive osv liggende slikt? Kanskje de kan få hastelevert i dag om du får tatt kontakt tidlig? Venter på fjører selv til vår F31 - da den ene knakk med et smell på vei ut av garasjen. Håper det ordner seg Ringte thansen og de hadde 2 stykk liggende på lager faktisk på strømmen. Så ser ut som det kan gå akkurat 💪. Takk for hjelpen da folkens *MrB*, laffe, fupsaker og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas oluf olsen Skrevet Juni 24 Forfatter Share Skrevet Juni 24 På 20.6.2024 den 12.16, Jonas oluf olsen skrev: Ringte thansen og de hadde 2 stykk liggende på lager faktisk på strømmen. Så ser ut som det kan gå akkurat 💪. Takk for hjelpen da folkens Update. Demperene jeg fikk var veldig korte og fjærene veldig lang. Altså så måtte man komprimere fjærene fra 40cm til 13 cm for å få på mutteren. Altså så ville det vært maks 1cm mellom nivåene på fjæra. Itilleg var det umulig å få til med de fjærklemmene jeg har. Så det ble ikke no bmw på ferie eller eu godkjenning laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå