christivn Skrevet Juli 3 Share Skrevet Juli 3 Hei! La tidligere ut om dette, men ønsker å høre igjen. Har en 07' E91 320d med M47 som er chippet (ikke under mitt eie). Den har de siste ukene begynt å få skikkelig med svart røyk ved pådrag (i alle gir), samt. at det nugger ved pådrag (holder jeg inn gassen, kan gassen kutte i noen millisekunder og komme tilbake igjen). Har også mistet litt av effekten. Tidliger så kicket den skikkelig på 2k rpm, men nå er det nærmere 2,5-3k at den kicker (men mer tamt). Vet det kan være mye forskjellig, men er det noen som har vært borti det samme? Evt. hva som var feil hos deg? Ekstra info: Kjørte nettopp 2 timer med høyt turtall 3. gir og 80 km/t (for det meste), samt. litt pådrag i 2, 3. og 4. gir - dette utgjorde ingen forskjell. Var på verksted for noen dager siden med den for å sjekke feilkoder, og han mente at den kanskje hadde begynt å gått tett - og det ble byttet luftfilter og luftmassemåler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 3 Share Skrevet Juli 3 (endret) Eg mener du kanskje bør begynne med å legge ut feilkodene som lå inne. Du må arbeide systematisk med slike ting, da blir det rett, bra og kun de nødvendige kostnadene. Det er ikke lengre nødvendig å bytte halve bilen for å finne ut hva som er galt. Det er mye flinke folk her inne, men som i den andre tråden din så må du også ta til rette det folk spør om (slik de kan hjelpe deg) Endret Juli 3 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christivn Skrevet Juli 3 Forfatter Share Skrevet Juli 3 Ja, skulle gjerne gjort det. Men vet dessverre ikke hva feilkodene er/var, da jeg ikke var tilstede og ikke tenkte på å spørre om å få bilde / oversikt over kodene.. Skal få sjekket kodene igjen senere, så skal prøve å høre igjen da, om problemet ikke blir funnet/fikset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 3 Share Skrevet Juli 3 Hvor tett er luftfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 4 Share Skrevet Juli 4 Begynn med å ta vekk tuning. Sjekk om VNT justere som den skal og DPF er sikkert dett pga dårlig tuning og masse sot. 🤷♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Juli 4 Share Skrevet Juli 4 Kunne jo minne litt om trykklekkasje, hvor holder du til? 540is reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå