MortenHaa Skrevet August 12 Share Skrevet August 12 Akkurat nå, Paalen skrev: Driver ikke med bilpleie nei, er kun dekkomlegging/dekksalg. Må jeg kontakte arbeidstilsynet for dette? Gjøres enkelt via Altinn https://www.arbeidstilsynet.no/tema/sok-godkjenning-bilpleie-hjul/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paalen Skrevet August 12 Forfatter Share Skrevet August 12 Takk til dere som har svart😊 skal se om jeg klarer å få til noe👌🏼 mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 12 Share Skrevet August 12 7 minutes ago, MortenHaa said: Gjøres enkelt via Altinn https://www.arbeidstilsynet.no/tema/sok-godkjenning-bilpleie-hjul/ Nå hijacker jeg tråden litt men driver nå hobbyprosjekt med ettermontering av utstyr for en som jeg kjente via en annen. Blir akkurat under 6000kr grensen men evt neste mann må jeg skatte for. Men om jeg skulle gjøre det om til ENK i senere tid, hvilken godkjenning går det på, vet du det? Det er vel ikke bilpleie, dekkskift / hjullagring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 12 Share Skrevet August 12 @mr.pingusjekk hva tuningselskap ligger under, evt. Bimmerfiks. Ingen av disse er normalt "verksted-verksted" på papiret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paalen Skrevet August 12 Forfatter Share Skrevet August 12 Bimmerfiks : mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet August 12 Share Skrevet August 12 Jeg har et konsulent selskap, og prøvde å argumentere med ettermotering av utstyr osv. Fikk også avslag 😛 Paalen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paalen Skrevet August 12 Forfatter Share Skrevet August 12 Ja er visst ikke bare bare😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenHaa Skrevet August 13 Share Skrevet August 13 17 timer siden, mr.pingu skrev: Nå hijacker jeg tråden litt men driver nå hobbyprosjekt med ettermontering av utstyr for en som jeg kjente via en annen. Blir akkurat under 6000kr grensen men evt neste mann må jeg skatte for. Men om jeg skulle gjøre det om til ENK i senere tid, hvilken godkjenning går det på, vet du det? Det er vel ikke bilpleie, dekkskift / hjullagring. Du kan ta opp til 6000,- pr pers, så om du tar 6000,- fra en person kan du ta 6000,- fra en annen. Men det finnes en del reguleringer rundt dette, noe med at arbeid må utføres hjemme hos "oppdragsgiver" (mener jeg det var), og så må man jo også ta en skjønnsvurdering på når evnt slik arbeid beveger seg over fra hobby til og bli næring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 13 Share Skrevet August 13 2 hours ago, MortenHaa said: Du kan ta opp til 6000,- pr pers, så om du tar 6000,- fra en person kan du ta 6000,- fra en annen. Men det finnes en del reguleringer rundt dette, noe med at arbeid må utføres hjemme hos "oppdragsgiver" (mener jeg det var), og så må man jo også ta en skjønnsvurdering på når evnt slik arbeid beveger seg over fra hobby til og bli næring. For nå er det bare hobby og leter ikke aktivt etter oppdrag. Kommer ikke over 10 000,- i år og alt arbeid er faktisk utført hos oppdragsgiver. Hadde ikke tenkt over det men det har blitt sånn. Det er akkurat sånn du sier at man må tar den skjønnsvurdering, per nå er det ikke aktuelt men derfor spurte jeg hva måtte til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå