Gå til innhold

320i e90 starter ikke etter at jeg ribbet interiøret


mikkelkbg
 Share

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en 320i e90 som jeg driver å skal bygge drifting bil ut av. etter at jeg fjernet airbag system og ledngingsnett og sterio ledningsnett starter ikke bilen lenger. tidligere startet den, gikk 0,5 sekunder og døde igjen. når starter den ikke i det hele tatt. motoren går fint rundt på starteren. trodde først det var feil på bensinpumpe så den er byttet og verifisert at funkerr. er det noe jeg kan ha kommet borti som har satt inn en startsperre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, mikkelkbg said:

Men at airbagen computere Og stereoen er koblet ut burde vel ikke gjøre at den ikke vil starte.  Instrument clusteret osv er fortsatt koblett i

Jo airbag ECU kan være problemet her. Stereo/hovedenhet burde ikke by på problemer. Du har ikke tilfeldigvis fjernet CAS? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du for å lese ut koder? Du burde få koder når motor dør. Får du ut livedata ville jeg sett på drivstoff levering, maf og O2.

Bruker du Inpa skal det være noen referanseverdier så kan man gå videre derifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at en motor som gikk i 0,5 sekunder fungerte så bra, så at den nå ikke fungerer i det hele tatt trenger ikke å være relatert til at du ribber bil.

Så er du veldig sparsommelig med info her. 320i med N46 eller N43? Ikke noen kremmotorer rekke 4-ere som starter på N. Hva har du sjekket? Har du målt bensintrykk helt fram til motorrommet? Prøvd på startgass? Har du gnist? Gjennomvåte plugger? Har du målt kompresjon? Har denne motoren noensinne gått i ditt eie? Blir litt vanskelig å gi noen konkrete tips her.

Tror ikke det har noe med ribbing å gjør, men greit å ha det i bakhodet. Ellers feilsøker du som typisk "crank, no start". Start med å sjekke det essensielle for en forbrenningsmotor. Kompresjon, tilgang på luft inn og mulighet for eksos ut, drivstoff (bensin/startgass) og gnist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, E.C. said:

Jeg vil ikke si at en motor som gikk i 0,5 sekunder fungerte så bra, så at den nå ikke fungerer i det hele tatt trenger ikke å være relatert til at du ribber bil.

Så er du veldig sparsommelig med info her. 320i med N46 eller N43? Ikke noen kremmotorer rekke 4-ere som starter på N. Hva har du sjekket? Har du målt bensintrykk helt fram til motorrommet? Prøvd på startgass? Har du gnist? Gjennomvåte plugger? Har du målt kompresjon? Har denne motoren noensinne gått i ditt eie? Blir litt vanskelig å gi noen konkrete tips her.

Tror ikke det har noe med ribbing å gjør, men greit å ha det i bakhodet. Ellers feilsøker du som typisk "crank, no start". Start med å sjekke det essensielle for en forbrenningsmotor. Kompresjon, tilgang på luft inn og mulighet for eksos ut, drivstoff (bensin/startgass) og gnist.

Mener det er n46 som står i den. Bilen startet å gikk fint når jeg kjøpte den. Prøvd med startgass fortsatt ikke start. Får opp feil kode på: electronic car immobilization system, valvetronic, eccentric shaft sensor og valvetronic, internal fault.

har byttet fuel pumpe, sjekket at den får bensin hele heien. Og luftmasse sensor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, E.C. skrev:

Jeg vil ikke si at en motor som gikk i 0,5 sekunder fungerte så bra, så at den nå ikke fungerer i det hele tatt trenger ikke å være relatert til at du ribber bil.

Så er du veldig sparsommelig med info her. 320i med N46 eller N43? Ikke noen kremmotorer rekke 4-ere som starter på N. Hva har du sjekket? Har du målt bensintrykk helt fram til motorrommet? Prøvd på startgass? Har du gnist? Gjennomvåte plugger? Har du målt kompresjon? Har denne motoren noensinne gått i ditt eie? Blir litt vanskelig å gi noen konkrete tips her.

Tror ikke det har noe med ribbing å gjør, men greit å ha det i bakhodet. Ellers feilsøker du som typisk "crank, no start". Start med å sjekke det essensielle for en forbrenningsmotor. Kompresjon, tilgang på luft inn og mulighet for eksos ut, drivstoff (bensin/startgass) og gnist.

Kanskje han skal ta hintet? tror ikke n43/46 som driftebil går så bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, mikkelkbg said:

Mener det er n46 som står i den. Bilen startet å gikk fint når jeg kjøpte den. Prøvd med startgass fortsatt ikke start. Får opp feil kode på: electronic car immobilization system, valvetronic, eccentric shaft sensor og valvetronic, internal fault.

har byttet fuel pumpe, sjekket at den får bensin hele heien. Og luftmasse sensor

Ok, men da har du en ganske meningsfull feilkode på startsperre da, vil jeg si. Hvis du tar ut en plugg så vil du kanskje se at det mangler gnist?

Skjedde det noe spesielt da bilen sluttet å gå? Valvetronic bør nå ikke føre til en no-start, men det hjelper trolig ikke på om den har slått seg helt vrang, så ikke utelukk det helt.

29 minutes ago, ball said:

Kanskje han skal ta hintet? tror ikke n43/46 som driftebil går så bra...

Hehe, det kan bli spennende ja, men skal ikke legge meg oppi akkurat dét 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, E.C. said:

Ok, men da har du en ganske meningsfull feilkode på startsperre da, vil jeg si.

Det vil jeg si og. Innsiktsfull med litt lengre svar enn en kort «nei».  Den er veldig meningsfull og forklarer hvorfor den ikke starter. 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...