Gå til innhold

Kontakt til EMF

niklasf91
 Share

Anbefalte innlegg

Har knekt kontaken til parkeringsbremsen (34216794618)

Jeg har søkt nettet rundt men finner ikke ut hva slags kontakt jeg er ute etter, finner bare parkeringsbremsen. Jeg er alltså  ute etter "han" kontakten.

Noen som har tips til hvordan å finne delen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Otis said:

Fant den! 61136954492

Angående det, jeg fant dette ut nylig; om du ser på bilde av connector fra ISTA står det høyre nedenfor. Vitende at BMW delenummeret er altid i følgende format: 6113 69554492-9

Da har jeg kommet fram til at 6113 er enten leverandør kode eller gruppe-kode. Den er ikke vist i ISTA. 
69554492  er selve dele nummeret

Og etter bindestrek(-9) er revisjonsnummeret som ofte svært liten å si og kan 99% se bort fra. So om man se det tallet høyre i connector tegning, er det egentlig altid å bare trekke fra siste tall og så har du god utgangspunkt for å fine delenummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

61 vehicle electrical system

13 undergruppe (f.eks. cable yarded material). Varierer med bilmodell.

Siste tall er revisjon ja, greit å tenke at selve delenummeret er normalt 9 tegn. Det står også ofte trykket på selve delen.

Hovedgrupper og reparasjoner blir like i EPC og TIS/ISTA. Skal du gjøre noe med bremser så vet du at du skal inn på 34.

I tillegg har noen komponenter høyre og venstre side. Partall = høyre, oddetall = venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, så det er gruppe kode, jeg la merke til en mønster men var ikke sikker der. Takk for forklaring og bekreftelse på det.  Det med odde og partall viste jeg ikke heller. 
Det gir enda mer mening. Jeg liker at alt er så logisk om man bare kjenner til tanken bak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Fant den! 61136954492

Det er mulig jeg har formulert meg dårlig her, men dette er "hun"kontakten (se bilde) og jeg trenger" han" kontakten. 

H418f7168b714465fb236d1f38d80f2b1P.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, E.C. skrev:

Selges bare som komplett sett de:

61129325537

61129277196

Hmm, det var synd. Har knekt den toppen som låser kontakten når den dyttes på. Nå sklir den rett av.. Må vell være noen som lager bare kontakten? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du fort over på enten å stripse (og teipe) det sammen-opplegg eller så kan du sikkert få kjøpt det hos høggern, men da er fort plasten like gammel som den som knakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...