niklasf91 Posted Wednesday at 09:50 AM Share Posted Wednesday at 09:50 AM Har knekt kontaken til parkeringsbremsen (34216794618) Jeg har søkt nettet rundt men finner ikke ut hva slags kontakt jeg er ute etter, finner bare parkeringsbremsen. Jeg er alltså ute etter "han" kontakten. Noen som har tips til hvordan å finne delen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.pingu Posted Wednesday at 11:10 AM Share Posted Wednesday at 11:10 AM Hvordan ser den ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted Wednesday at 11:55 AM Share Posted Wednesday at 11:55 AM mr.pingu 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted Wednesday at 11:57 AM Share Posted Wednesday at 11:57 AM Fant den! 61136954492 mr.pingu 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.pingu Posted Wednesday at 12:28 PM Share Posted Wednesday at 12:28 PM 1 minute ago, Otis said: Fant den! 61136954492 Angående det, jeg fant dette ut nylig; om du ser på bilde av connector fra ISTA står det høyre nedenfor. Vitende at BMW delenummeret er altid i følgende format: 6113 69554492-9 Da har jeg kommet fram til at 6113 er enten leverandør kode eller gruppe-kode. Den er ikke vist i ISTA. 69554492 er selve dele nummeret Og etter bindestrek(-9) er revisjonsnummeret som ofte svært liten å si og kan 99% se bort fra. So om man se det tallet høyre i connector tegning, er det egentlig altid å bare trekke fra siste tall og så har du god utgangspunkt for å fine delenummeret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted Wednesday at 12:58 PM Share Posted Wednesday at 12:58 PM 61 vehicle electrical system 13 undergruppe (f.eks. cable yarded material). Varierer med bilmodell. Siste tall er revisjon ja, greit å tenke at selve delenummeret er normalt 9 tegn. Det står også ofte trykket på selve delen. Hovedgrupper og reparasjoner blir like i EPC og TIS/ISTA. Skal du gjøre noe med bremser så vet du at du skal inn på 34. I tillegg har noen komponenter høyre og venstre side. Partall = høyre, oddetall = venstre. mr.pingu and Otis 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.pingu Posted Wednesday at 01:12 PM Share Posted Wednesday at 01:12 PM Se der ja, så det er gruppe kode, jeg la merke til en mønster men var ikke sikker der. Takk for forklaring og bekreftelse på det. Det med odde og partall viste jeg ikke heller. Det gir enda mer mening. Jeg liker at alt er så logisk om man bare kjenner til tanken bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted Wednesday at 01:18 PM Share Posted Wednesday at 01:18 PM Ja, det er mange kjekke og gjennomtenkte greier. Ikke alle ETK som oppgir navn, men du kan se navn og nummer på undergrupper hos GS mener jeg. mr.pingu 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklasf91 Posted Wednesday at 03:43 PM Author Share Posted Wednesday at 03:43 PM 3 timer siden, Otis skrev: Fant den! 61136954492 Det er mulig jeg har formulert meg dårlig her, men dette er "hun"kontakten (se bilde) og jeg trenger" han" kontakten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklasf91 Posted Wednesday at 03:46 PM Author Share Posted Wednesday at 03:46 PM 4 timer siden, mr.pingu skrev: Hvordan ser den ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted Wednesday at 04:04 PM Share Posted Wednesday at 04:04 PM Er det 3-pol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklasf91 Posted Wednesday at 04:10 PM Author Share Posted Wednesday at 04:10 PM Ja:) 6 minutter siden, E.C. skrev: Er det 3-pol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted Wednesday at 05:13 PM Share Posted Wednesday at 05:13 PM Selges bare som komplett sett de: 61129325537 61129277196 Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklasf91 Posted Wednesday at 05:59 PM Author Share Posted Wednesday at 05:59 PM 43 minutter siden, E.C. skrev: Selges bare som komplett sett de: 61129325537 61129277196 Hmm, det var synd. Har knekt den toppen som låser kontakten når den dyttes på. Nå sklir den rett av.. Må vell være noen som lager bare kontakten? 🤔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.C. Posted Wednesday at 06:17 PM Share Posted Wednesday at 06:17 PM Da er du fort over på enten å stripse (og teipe) det sammen-opplegg eller så kan du sikkert få kjøpt det hos høggern, men da er fort plasten like gammel som den som knakk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts