Gå til innhold

BMW 520d XDRIVE 2015 SEDAN DRIVVERK FEILMEDING

simonyork
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk. 

I dag var jeg på langtur med bilen og fikk en feilmelding angående drivverket. Meldingen sa jeg kunne vedlikeholde moderat fart, men måtte få bilen på service. Denne meldingen kom rett etter en ulende systemlyd som jeg aldri har hørt før. Jeg svingte av på siden til motorveien, ettersom bilen oppførte seg rart. Når jeg skrudde av bilen, startet den igjen og satte den i drive og slapp bremsen begynte den å hoppe litt før den ville kjøre framover. Dette skjedde flere ganger når jeg forsøkte å starte den. Uansett fikk vi kjørt den opp på bergingsbilen, men når vi skulle lempe den av på verkstedet, kunne jeg ikke lenger rygge, da ruset bare motoren. 

Skal ringe verkstedet imorgen, men tenkte å høre om det var noen BMW proffer som har en anelse om hva problemet kan være. 

Endret av simonyork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• simonyork changed the title to BMW 520d XDRIVE 2015 SEDAN DRIVVERK FEILMEDING

Bare synsing ut ifra det du skriver, kan det være fordelerkassa? Det er mange eksempler på havari her. Den mest kjente feilen (som jeg vet om) er dekk og felg.
Så da spørs det hva du har av dekk? Ulik dim foran og bak? og er disse stjernemerkede?
Noen anbefaler å bytte olje på fordelerkassen etter x-antall kilometer, mens noen mener det skal vare bilen ut.
Jeg tenker nok at et preventivt bytte i ny og ned er sikkert smart.

Edit: Svar til @laffe under, fikk ikke med meg her i farten at bilen ikke kunne rygge. Det endrer jo litt i den retningen du skriver :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...