Gå til innhold

BMW F11 530D 2015 Adblue feil, 80518D & 2C3000

VictorH04
 Share

Anbefalte innlegg

@Otis @PIIIPower Okay takk, har sjekket litt rundt men ble ikke særlig klokere. Er det noe service-funksjon i ISTA for å kjøre en test på pumpa eventuelt? Vi prøvde adblue additiv (lindemann) uten hell. Feilen kom etter at vi hadde kjørt i 2 timer (135km ca) og ble borte etter at vi hadde parkert og kjørt i rundt 10-15 min... Sletta feilen i ISTA men kom tilbake. 

Men hvordan er det å kjøre med denne feilen? Anbefales det? En mekaniker jeg kjenner sier det ikke spiller noe rolle og ikke skadelig... Det er min far sin bil og han pendler nesten 200km hver dag og er veldig avhengig av bilen. Har fått tilbud om å kode bort adblue systemet for kr 4000,- men syntes dette var litt vell priset for kun å kode bort adblue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke skadelig å kjøre uten scr, for motoren.

Men jeg tror du får en distanse å kjøre til motoren ikke starter mer. Når man har kjørt langt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hele service beskrivelsen på ISTA, gir den noe løsning?

Krystaller i AdBlue kan dannes under forskjellige forhold, og det er sjeldent at det å tilsette additiv etter at problemet har oppstått er en løsning. Uten at jeg har personlig kjennskap til AdBlue spesielt bør pumpa sjekkes. Enten som funksjon i ISTA (gå inn på modulen som viser feil og gå etter funksjonstester) eller å koble på en åpen slange på pumpa som går til egen beholder og kjøre strøm rett på pumpa, har du bra flow kan du arbeide deg bortover linjene med AdBlue for å avdekke om krystaller har tettet føringslinjene. Jeg holder uansett en knapp på pumpa. 
ikke veit jeg, men jeg vil tro det vil slå ut på avgass ved EU kontroll hvis det ikke rettes.

Noe lignende er tatt opp nylig https://bimmers.no/forums/topic/828599-g31-520xd-feilkode-80527a-adblue-løst/#comment-3430448

Endret av PIIIPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...