Stan Skrevet November 29, 2024 Skrevet November 29, 2024 Har nettopp overtatt en 2009 116d, hvor nøklene mangler. Denne har stått ett halvårs tid, og var da selvsagt i tillegg strømløs. Fikk frakta bilen hjem til garasjen for å forsøke å få åpnet den og for å ta status på øvrig tilstand før jeg koster på ny nøkkel (og kløtsj)... Pella ned plata under motoren og kobla lading via starteren. Problemet er at den ikke reagerer på innvendige dørhandtak når jeg drar i disse med streng utenfra, heller ikke panserlåsen. Den reagerer heller ikke på sentrallåsknappen på dashbordet. Noen som har tips?
Ingvaldsen Skrevet November 29, 2024 Skrevet November 29, 2024 tenning må på får å låse den opp fra inne, hadde samme problemet på en e39. det går ikke an å åpne en bmw med å dra i dørhåndtakene når den er låst fra ute. jeg måtte knuse rute, slå på tenning for å få låst opp fra inne.
Stan Skrevet November 29, 2024 Forfatter Skrevet November 29, 2024 Og for å få på tenninga må man jo selvsagt ha nøkkel... 🙄 Jaja, spørs om jeg bare må ta den investeringa med ny nøkkel da.
Stan Skrevet Desember 6, 2024 Forfatter Skrevet Desember 6, 2024 Så da har jeg fått ny nøkkel. Måtte låse opp manuelt, og får ikke åpnet de andre dørene. Når jeg trykker på nøkkelen kommer det lys på inni bilen, samt at det er noe relélyder med det samme. Når jeg forsøker å starte skjer det ingen ting, ikke lys i dashbordet engang. Batteriet er relativt nytt, og batteriterminalene og alle koblingene rundt er rengjort. Gikk inn med feilkodeleser men finner ikke noe spesielt der.
E.C. Skrevet Desember 6, 2024 Skrevet Desember 6, 2024 Var det en annen grunn enn gåen kløtsj til at den stod stille da? Kan jo være problem med FRM og eller CAS/startsperre som følge av å ha stått strømtom/med lav spenning. I tillegg er disse bilene notoriske for dårlige strømkabler, både batteri + og jording. Hva finner du med feilkodeleser? Og med hva slags feilkodeleser? Kan hende at ting ikke gir mening for en selv, men har man lagrede feilkoder bør man poste disse, da andre kanskje greier å se noe sammenheng.
Stan Skrevet Desember 6, 2024 Forfatter Skrevet Desember 6, 2024 iCarsoft CR Pro OBD feilkodeleser. Finner overhodet ingen feilkoder, merkelig nok.
E.C. Skrevet Desember 6, 2024 Skrevet Desember 6, 2024 Får du gått inn på moduler og lest av status da? F.eks. CAS eller FRM?
Stan Skrevet Desember 6, 2024 Forfatter Skrevet Desember 6, 2024 Eksempelvis i CAS, så får jeg opp at jeg betjener sentrallåsknappen på dashbordet, men får ingen videre reaksjon ut til dørene. Ellers ingen ting jeg kan se som virker unormalt. Ingen i Trondheim som har vett på disse greiene her som kunne vært interessert i et "hjemmebesøk"?
Otis Skrevet Desember 6, 2024 Skrevet Desember 6, 2024 Jeg er i Trondheim og har både lyst og "kan" endel om sånt. Men mitt problem er at jeg ikke har tid og reiser bort på søndag. Men jeg kan sikkert se på problemet etter torsdag til uka. E.C. og TurboJens reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå