Nils Jon Skrevet Mandag kl. 20:50 Share Skrevet Mandag kl. 20:50 Hei. Har en 11 mod x5 e70 4,0d som har gått 200k. Har sett at noen ikke anbefaler å begynne å skifte olje og filter på kassa når den girer fint,mens andre og jeg selv tror og trodde at oljeskift er en selvfølge?? hva sier dere her inne??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mandag kl. 21:40 Share Skrevet Mandag kl. 21:40 Ligger jo en del tråder om dette nå. Søk litt så finner du svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet i går, 12:30 Share Skrevet i går, 12:30 Skift olje! Skift olje på differ og fordelingskasse samtidig vist dette ikke har blitt gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre 2468 Skrevet i går, 14:38 Share Skrevet i går, 14:38 Jeg har en 2010 mod.X5 3,0d, og har nylig skifta olje på girkasse, fordelingsgirkasse, fram-og bakaksel. Den har gått 230000 nå, så det var sikkert på tide. Det er preventivt vedlikehold for å unngå problemer senere. Maverick2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teerex Skrevet 20 timer siden Share Skrevet 20 timer siden (endret) ZF anbefaler oljeskift på kassa etter 80-120k km. Men også evt. etter 150k km, som det nederste bildet sier. Men iallefall et eller annet sted rundt der 😉 Skal skifte på min til våren, passerer vel 100k km da så det passer jo fint. 211 hk "laveffekt" N57 og stort sett aldri dratt henger (hengerfeste nettopp montert). Heller aldri kjørt sportslig eller i noe særlig over 90 km/t 😄 Blir riktignok 12 år istedenfor anbefalte 8 år men det er neppe avgjørende. Endret 20 timer siden av teerex Sverre 2468 og sondre reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå