Gå til innhold

Noen som vet? Hvordan få hvit lys i speedometer heletiden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Speedometert skifter jo farge etter som det er lyst ute eller mørkt ute.

Noen som vet hvordan å få det til å være hvitt lys heletiden selv om det er mørkt ute.

(IMG_0204.thumb.png.aaca50addfe09cac6a01c3f6abcb8ced.pngsom fårevist på bildene)

Endret av Adrpau
  • Adrpau changed the title to Noen som vet? Hvordan få hvit lys i speedometer heletiden
Skrevet

Det kan kodes. Hvordan og av hvem vet jeg ikke. Det kan nok andre her svare på.

Setter du bryteren i "null" er det hvitt uansett lysforhold, så det er bare en parameter i software som må endres for auto/fullt lys innstilling.

Skrevet

Som nevnt kan det kodes, men på biler med nyere software er denne muligheten fjernet.

Har hørt fra andre som prøvde dette og de kodet det om igjen, ettersom det ble slitsomt å kjøre med dette på nattestid. Om jeg ikke husker feil blir det hvite lyset satt på max som "default", og du ikke får endret dette slik som styrken på det oransje lyset. 

Skrevet

Hvilken bil og hvilken instrumentpanel?

Jeg gjettet fram til F1x så prøv
KOMBI-->3000 Anzeige_Konfiguration-->HINTERGRUND_FARBE_TAG-->Grau or Orange
KOMBI-->3007 KI_Dimmung, 24-->DIM_NACHT_EIN-->Werte=FF
KOMBI-->CC_TEXT_FARBE-> White (CC meldinger farge) 

Som @///M-ini95 har sa: Dette fungerer bare på visse i-step, du må down eller upgrade til en vis i-level for å få dette til å fungere. Hvertfall før 2015, muligens et rundt 2011-2012. Downgrade kan man gjøre med TAL-kalkulering, gammel psdzdata full og SVT redigere sånn at du får 000_000_000 som versjon for KOMBI. 

Det @*MrB* referer til er 
FRM--> FLC_AKTIV->freigeschaltet_in_Stellung_A_und_0 ( adaptive/auto lys i både A-modus og 0)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...