e60tin Skrevet Fredag kl. 07:01 Skrevet Fredag kl. 07:01 (endret) Hei, bilen min girer ikke ned lengre når jeg tar inn gassen noe som gjør at den bruker veldig lang tid før den begynner og gi kraft. Når den når rundt 3000 går den likt som den pleide. Noen som har vært borti dette før? gjelder en bmw 525d 2005 Endret Fredag kl. 07:02 av e60tin
e60tin Skrevet Fredag kl. 18:32 Forfatter Skrevet Fredag kl. 18:32 8 timer siden, Reef89 skrev: Lenge siden det var service på kassa? Ja den har aldri hatt service. Men skjedde veldig fort aldri vært et problem før og den girer fortsatt fort når jeg får meg opp i turtall
mr.pingu Skrevet Fredag kl. 18:46 Skrevet Fredag kl. 18:46 Hvor langt har den gått? Tror den har hatt godt av litt ny girkasse olje.
e60tin Skrevet Fredag kl. 18:47 Forfatter Skrevet Fredag kl. 18:47 Akkurat nå, mr.pingu skrev: Hvor langt har den gått? Tror den har hatt godt av litt ny girkasse olje. Hørt at man ikke bør bytte så seint. 340000
Otis Skrevet Fredag kl. 18:48 Skrevet Fredag kl. 18:48 Det er jo en sannsynlighet for at det er noe annet feil en plass. Anbefaler å lese av feilkoder først. mr.pingu, ///M-ini95 og e60tin reagerte på dette 1 2
mr.pingu Skrevet Fredag kl. 18:57 Skrevet Fredag kl. 18:57 (endret) 9 minutes ago, e60tin said: Hørt at man ikke bør bytte så seint. 340000 Ja, nå er jeg ikke ekspert på område men det ble meg fortalt at hvis det er ikke byttet før og den har gått over 200k km er ikke anbefale med flush fordi det kan løse opp skitt som går da muligens videre inn på kassa. Men «vanlig skift» er ikke noe problem. Så skift uten trykk / flushing utenfra. men muligens har du annet feil, så lurt å finne ut av det før du bruker penger på ny olje. Endret Fredag kl. 18:58 av mr.pingu
Reef89 Skrevet Fredag kl. 19:21 Skrevet Fredag kl. 19:21 Ja riktig det med flush og skift, det er ikke det samme. Alt som har olje i seg har godt av ny olje.
e60tin Skrevet Lørdag kl. 21:31 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 21:31 På 17.1.2025 den 19.48, Otis skrev: Det er jo en sannsynlighet for at det er noe annet feil en plass. Anbefaler å lese av feilkoder først. Ja. Fikk ikke opp noen ting med bmw sin feilkode leser… Det er nesten som turboen ikke slår seg på før 3000 omdreininger. Lurer litt på om det kan være ventilen til turboen? Den som styrer trykket. Takk for svar
Otis Skrevet Lørdag kl. 22:18 Skrevet Lørdag kl. 22:18 Mulig du mangler turbotrykk, det kan du se med rette verktøyet. Som du sier, staget kan sitte fast eller bli feil dirigert. Vakuumlekkasjer er ganske populært på litt eldre M57.
e60tin Skrevet Lørdag kl. 22:33 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 22:33 13 minutter siden, Otis skrev: Mulig du mangler turbotrykk, det kan du se med rette verktøyet. Som du sier, staget kan sitte fast eller bli feil dirigert. Vakuumlekkasjer er ganske populært på litt eldre M57. Er bare så rart får den går som den pleier når først turben funker. Kan det være dpf som har tetta seg? Så turborn sliter med og dytte gjennom?
Otis Skrevet Lørdag kl. 23:24 Skrevet Lørdag kl. 23:24 Absolutt ikke, da skulle du ha merket det hele tiden. Det virker mer som du mangler trykk på lave turtall og dermed har du en feil med det. Mulig feil med vakuum eller regulator som ikke fungerer skikkelig. Jeg vet ikke så godt hva som styrer hva, men det kommer nok noen andre her som kan dette. e60tin reagerte på dette 1
e60tin Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden 12 timer siden, Otis skrev: Absolutt ikke, da skulle du ha merket det hele tiden. Det virker mer som du mangler trykk på lave turtall og dermed har du en feil med det. Mulig feil med vakuum eller regulator som ikke fungerer skikkelig. Jeg vet ikke så godt hva som styrer hva, men det kommer nok noen andre her som kan dette. Mye kan tyde på at egr min er låst lukket noen måter og sjekke detta uten og ta av heile egren
e60tin Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden 37 minutter siden, e60tin skrev: Mye kan tyde på at egr min er låst lukket noen måter og sjekke detta uten og ta av heile egren Mente låst åpen
mr.pingu Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 39 minutes ago, e60tin said: Mye kan tyde på at egr min er låst lukket noen måter og sjekke detta uten og ta av heile egren Det er vel en posisjonssensor på min (F48) som kan leses ut, sikkert også på din. e60tin reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå