Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, bilen min girer ikke ned lengre når jeg tar inn gassen noe som gjør at den bruker veldig lang tid før den begynner og gi kraft. Når den når rundt 3000 går den likt som den pleide. Noen som har vært borti dette før?

gjelder en bmw 525d 2005

Endret av e60tin
Skrevet
8 timer siden, Reef89 skrev:

Lenge siden det var service på kassa?

Ja den har aldri hatt service. Men skjedde veldig fort aldri vært et problem før og den girer fortsatt fort når jeg får meg opp i turtall

Skrevet
Akkurat nå, mr.pingu skrev:

Hvor langt har den gått?

Tror den har hatt godt av litt ny girkasse olje.

Hørt at man ikke bør bytte så seint. 340000

Skrevet (endret)
9 minutes ago, e60tin said:

Hørt at man ikke bør bytte så seint. 340000

Ja,  nå er jeg ikke ekspert på område men det ble meg fortalt at hvis det er ikke byttet før og den har gått over 200k km er ikke anbefale med flush fordi det kan løse opp skitt som går da muligens videre inn på kassa. Men «vanlig skift» er ikke noe problem. Så skift uten trykk / flushing utenfra.

 

men muligens har du annet feil, så lurt å finne ut av det før du bruker penger på ny olje. 

Endret av mr.pingu
Skrevet

Ja riktig det med flush og skift, det er ikke det samme. 
Alt som har olje i seg har godt av ny olje. 

Skrevet
På 17.1.2025 den 19.48, Otis skrev:

Det er jo en sannsynlighet for at det er noe annet feil en plass.

Anbefaler å lese av feilkoder først.

Ja. Fikk ikke opp noen ting med bmw sin feilkode leser… Det er nesten som turboen ikke slår seg på før 3000 omdreininger. Lurer litt på om det kan være ventilen til turboen? Den som styrer trykket. Takk for svar

Skrevet

Mulig du mangler turbotrykk, det kan du se med rette verktøyet. Som du sier, staget kan sitte fast eller bli feil dirigert. Vakuumlekkasjer er ganske populært på litt eldre M57.

Skrevet
13 minutter siden, Otis skrev:

Mulig du mangler turbotrykk, det kan du se med rette verktøyet. Som du sier, staget kan sitte fast eller bli feil dirigert. Vakuumlekkasjer er ganske populært på litt eldre M57.

Er bare så rart får den går som den pleier når først turben funker. Kan det være dpf som har tetta seg? Så turborn sliter med og dytte gjennom? 

Skrevet

Absolutt ikke, da skulle du ha merket det hele tiden. Det virker mer som du mangler trykk på lave turtall og dermed har du en feil med det.

Mulig feil med vakuum eller regulator som ikke fungerer skikkelig.

Jeg vet ikke så godt hva som styrer hva, men det kommer nok noen andre her som kan dette.

Skrevet
12 timer siden, Otis skrev:

Absolutt ikke, da skulle du ha merket det hele tiden. Det virker mer som du mangler trykk på lave turtall og dermed har du en feil med det.

Mulig feil med vakuum eller regulator som ikke fungerer skikkelig.

Jeg vet ikke så godt hva som styrer hva, men det kommer nok noen andre her som kan dette.

Mye kan tyde på at egr min er låst lukket noen måter og sjekke detta uten og ta av heile egren 

Skrevet
37 minutter siden, e60tin skrev:

Mye kan tyde på at egr min er låst lukket noen måter og sjekke detta uten og ta av heile egren 

Mente låst åpen

 

Skrevet
39 minutes ago, e60tin said:

Mye kan tyde på at egr min er låst lukket noen måter og sjekke detta uten og ta av heile egren 

Det er vel en posisjonssensor på min (F48) som kan leses ut, sikkert også på din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...