Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
58 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Da er det nok ganske likt. 😀👍

Du har ikke merka noe til ujevnheter i gasspådrag, feilmeldinger, høyt forbruk eller noe slikt på grunn av dette?

Skrevet (endret)
56 minutter siden, FransEirik skrev:

Du har ikke merka noe til ujevnheter i gasspådrag, feilmeldinger, høyt forbruk eller noe slikt på grunn av dette?

Nei. Ingenting. Hvorfor skulle det bli høyrer forbruk og feilmeldinger?

Endret av Øyvind L.
Skrevet
36 minutes ago, Øyvind L. said:

Nei. Ingenting. Hvorfor skulle det bli høyrer forbruk og feilmeldinger?

Fordi swirlflaps er vel så luften blir turbulent og så blandes bedre i sylinderen så i teori bedre forbrenning? 

Men jeg tør ikke å påstå noe her men jeg er ikke helt overbevist av fordelene for å fjerne utenom at de ikke kan bli sugd inni motoren når de går i stykker. 

Skrevet
1 time siden, mr.pingu skrev:

Fordi swirlflaps er vel så luften blir turbulent og så blandes bedre i sylinderen så i teori bedre forbrenning? 

Men jeg tør ikke å påstå noe her men jeg er ikke helt overbevist av fordelene for å fjerne utenom at de ikke kan bli sugd inni motoren når de går i stykker. 

Man får bedre fyllingsgrad ved å fjerne dem. De er jo bare aktive(lukket) på lave turtall, MEN hvis ikke de åpner så står det i BMW sin dokumentasjon at man mister 10% av topp effekten. De er der rett å slett der bare pga utslipp så ja muligens bedre forbrenning, men ikke noe man vil merker negativt, men heller positivt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...