PIIIPower Skrevet Fredag kl. 23:42 Skrevet Fredag kl. 23:42 Nørde-advarsel!!! Jeg er ikke overrasket om det blir lite respons på denne. Det er nok begrenset med folk som har behov for denne type utstyr, merke verksteder har ofte eget og jeg har sett at endel kjeder bruker Bosch ol, men ikke de overnevnte. Siden det sitter inne å bruke 20-30k på et verktøy mest for egoet sin skyld blir det viktig å velge riktigst. Alle har vel sine fordeler og ulemper, og dyrt blir det når man skal ha topografi (noe annet er sååå pre-odb2). Ser at Topdon kan fås med 4ch scope, men jeg er usikker på bruksverdien og om det heller lønner seg å ha scope på egen maskin og scanner fri til andre ting. Ser at Eric O(SMA) prøver det ene og det andre, men faller tilbake til Autel og Ivan (PHAD) nå og da sliter med ikke-Autel bokser, men klarer seg ofte med Launch. Internettet klarer i allefall ikke å gi konkrete anbefalinger når de kommer til prosumer og foreslår enten Auteler til en formue eller Carly. Ingen av produsentene har særlig god dokumentasjon på hva de leverer så jeg får ikke til å lage en side-by-side over hva den ene har eller ikke har. Har noen her erfaring med Otofix eller Topdon av nyere dato, og hva mener man om de? Launch, Otofix og Topdon ser ut til å være mer prisgunstige enn Autel, men Autel(909) kan få endel ekstrautstyr som gjør at man slipper å kjøpe egne bokser. På en annen side trenger jeg ikke å betale mest mulig. Sånn bare for avklare, kjøpet blir nok gjort i utlandet, muligens med levering i Sverige da norske priser er hinsides. Så får jeg lene meg på sikkerheten fra Mastercard.
E.C. Skrevet i går, 02:39 Skrevet i går, 02:39 Vel, jeg har jo Launch X-431 V Pro og den funker til mye, men ikke alt. Primært skulle jeg ha ønsket mer live data fra enkelte moduler som jeg vet finnes (f.eks. i INPA). Også er den litt treig av og til. Hvis du ikke skal ha noe til de nyeste bilene finnes det en del avdanka originale proffverktøy på finn som trolig stammer fra verksteder som oppgraderer. Bosch KTS, Actia (de som lager original ICOM til BMW), Wurth WOW og diverse. Bosch lager mye av motorstyringene på tyske biler, så det kan jo være et ikke så dumt valg. Spørsmålet er hva du egentlig har lyst til å ha og hva du tror du får brukt. Topografi er fint og hvis du skal bruke scope så er det også kjekt å ha såpass som 4 kanaler. Jeg har en to kanals og jeg ser for meg at man kan havne i situasjoner der man kan tenke det blir litt snaut. Kanaler trenger jo ikke kun å måle spenning. Med ulike adaptere kan du måle hva som helst, strøm, temperatur, trykk etc. En god 4-kanals fra Pico er fort over 1000 grønne penger det også + moms og frakt. Personlig hadde jeg kjøpt en Autel MS919 om jeg hadde hatt for mye penger, men det er viktig å huske at uansett hvor mye penger du svir av på et diagnoseverktøy så vil det aldri fikse "alt". Derfor er det lurt å ha flere, fra litt ulike merker. Sist sommer skulle jeg lese ut høyden på luftfjæringa bak på E61, det ville ProTool ikke gjøre, til tross for at den appen greier det meste. Artig nok så kunne den simple iCarsoft BM II gjøre det. sveigis, PIIIPower og Otis reagerte på dette 3
540is Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 17 timer siden, E.C. skrev: Hvis du ikke skal ha noe til de nyeste bilene finnes det en del avdanka originale proffverktøy på finn som trolig stammer fra verksteder som oppgraderer. Bosch KTS, Actia (de som lager original ICOM til BMW), Wurth WOW og diverse. Bosch lager mye av motorstyringene på tyske biler, så det kan jo være et ikke så dumt valg. Ja Bosch lager mye av hardware til tyske biler, men de som lager diagnoseapparatene får ikke tilgang til software, der stiller de på lik linje med andre. Det ble ihvertfall vårt verksted fortalt av Bosch supporten etter at vi hadde kjøpt en ny KTS 670. Dette var i de tider at det begynte å komme inn jobber med bla skifte av batterier på BMW (ca 2007 ish) og frustrasjonen var stor når den nye fancy testeren ikke klarte ut med simpel batteriregistrering. Nå går det i Otofix til daglig bruk og en eldre Launch x-431 ligger i skuffen. Den og gjør det meste, men Otofix er mer moderne E.C. og PIIIPower reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå