Kennyboi92 Skrevet i går, 00:16 Skrevet i går, 00:16 Hei! Straks temperaturen begynner å bli lav så sliter jeg med at motoren går veldig ujevnt rett etter at jeg starter bilen (har ingen feilkoder som skal kunne utløse dette). Har jeg først fått start på den, kan jeg skru bilen av med en gang og starte den igjen og den starter normalt. Den starter da normalt gjennom hele dagen, men neste dag så skjer det samme ved start igjen. Glødeplugger, gløderele og dieselfilter er byttet (dette var det feilkoder på før utskiftning) samt at bilen gjorde det samme før dette ble byttet også. Hvor bør jeg starte feilsøkingen? Har lagt med en video snutt av hvordan bilen er ved start. Jeg sliter også en del med at jeg av og til får opp feil på active steering, når dette skjer så blir rattet noe tyngre og dreie, men dreier jeg rattet helt til venstre så høyre og skrur av og på bilen så forsvinner selve feil meldingen i displayet og rattet blir normalt og dreie igjen. Men det ligger fremdeles feilmeldinger når jeg leser av feilkoder (lagt ved bilde) og disse går det ikke an å slette. Har sjekket og byttet ut oljen i servotanken og har prøvd å kalibrere rattet på nytt, men får bare opp melding om at vi ikke får kontakt med sensoren. Er det da størst sannsynlighet for at det er sensor lid som må byttes? (Lagt ved bilde). Eller kan det være noe annet som er problemet? IMG_2659.mov
Otis Skrevet i går, 05:52 Skrevet i går, 05:52 Høres ut som dårlige glødeplugger eller relé. Styring problemet kan være defekt rattvinkel sensor.
ehaugsnes Skrevet i går, 08:08 Skrevet i går, 08:08 Har du bytta kabel fra gløderele til dynamo? Den er nesten like viktig som å bytte plugger/rele
ehaugsnes Skrevet i går, 08:11 Skrevet i går, 08:11 Har du bytta kabel fra gløderele til dynamo? Den er nesten like viktig som å bytte plugger/re
Kennyboi92 Skrevet i går, 09:11 Forfatter Skrevet i går, 09:11 3 timer siden, Otis skrev: Høres ut som dårlige glødeplugger eller relé. Styring problemet kan være defekt rattvinkel sensor. Byttet, har heller ingen feilmld på dette, men hadde det før det ble skiftet.
Kennyboi92 Skrevet i går, 09:12 Forfatter Skrevet i går, 09:12 1 time siden, ehaugsnes skrev: Har du bytta kabel fra gløderele til dynamo? Den er nesten like viktig som å bytte plugger/rele Jepp, kabel, rele og plugger. Har som sagt heller ingen feilmeldinger på dette nå lengre, hadde det før det ble byttet
Kennyboi92 Skrevet i går, 09:13 Forfatter Skrevet i går, 09:13 3 timer siden, Otis skrev: Høres ut som dårlige glødeplugger eller relé. Styring problemet kan være defekt rattvinkel sensor. Rattvinkel sensoren? Tenker du på den plastikkplata som sitter i rattstammen? Tror ikke det er den, for den fikk vi lest av verdiene på 😅
Kennyboi92 Skrevet i går, 09:18 Forfatter Skrevet i går, 09:18 Kan jo også nevne at denne active steering feilen også alltid dukker opp ved kaldere klima, spesielt hvis det har vært noen plussgrader som nå og så fryser det på igjen, da kommer gjerne denne feilmeldingen opp i displayet.
Werther Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Vedrørende active steering-feil - hvis dette bare dukker opp en gang iblant og ikke er noe stort og plagsomt problem ville jeg nesten vurdert å bare la det være. Fikk samme feilmelding 3-4 ganger i fuktig vær (1-4 plussgrader og mye regn/snø), men det gikk seg alltid til og bilen funket fint mange tusen kilometer videre. Kanskje ikke politisk korrekt, men skal man eie en E60/E61 uten å bli dritt lei/blakk må man vurdere å ikke være helt anal på alt av vedlikehold. Fra tid til annen kan det dukke opp slike småfeil som kommer og går, og skal man fikse alt 100% blir det et veldig dyrt og krevende bilhold. Forsøkte selv å holde en E60 helt 100%, og det var som å kjempe mot tidevannet.
///M-ini95 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Om jeg minnes rett, så er det ikke uhørt at fukt finner veien inn til styreenheten som ligger under passasjerstolen. Ville løftet sete og utelukket det iallefall Ellers har du jo denne tråden, som løste seg med bytta av den sensoren på selve tannstangen:
Kennyboi92 Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden 1 time siden, Werther skrev: Vedrørende active steering-feil - hvis dette bare dukker opp en gang iblant og ikke er noe stort og plagsomt problem ville jeg nesten vurdert å bare la det være. Fikk samme feilmelding 3-4 ganger i fuktig vær (1-4 plussgrader og mye regn/snø), men det gikk seg alltid til og bilen funket fint mange tusen kilometer videre. Kanskje ikke politisk korrekt, men skal man eie en E60/E61 uten å bli dritt lei/blakk må man vurdere å ikke være helt anal på alt av vedlikehold. Fra tid til annen kan det dukke opp slike småfeil som kommer og går, og skal man fikse alt 100% blir det et veldig dyrt og krevende bilhold. Forsøkte selv å holde en E60 helt 100%, og det var som å kjempe mot tidevannet. Joda det skjønner jeg, men når jeg kjører rundt med kidsa i bilen så kan den ikke være trafikkfarlig… Har ignorert denne feilen frem til starten av vinteren nå, hvor feilen dukket opp ut av en sving, i det jeg retta opp rattet så holdt jeg på å frontkollidere med en bil. Måtte holde rattet 180 grader til venstre for å kjøre rett frem 😬
Kennyboi92 Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden 40 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Om jeg minnes rett, så er det ikke uhørt at fukt finner veien inn til styreenheten som ligger under passasjerstolen. Ville løftet sete og utelukket det iallefall Ellers har du jo denne tråden, som løste seg med bytta av den sensoren på selve tannstangen: Når du sier sensoren på tannstaga, er det den sensor lid greia du tenker på da, eller noe annet? Jeg klarer ikke finne noe annet enn den sensor lid greia når jeg prøver å finne sensor til active steering 😅 Ser at kammeraten i tråden du viser til har en god del andre feilkoder også, så er jo lov å håpe at det ikke er den styreenheten 😅
///M-ini95 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) 20 minutter siden, Kennyboi92 skrev: Når du sier sensoren på tannstaga, er det den sensor lid greia du tenker på da, eller noe annet? Jeg klarer ikke finne noe annet enn den sensor lid greia når jeg prøver å finne sensor til active steering 😅 Utifra bildet han la ut i tråden, så ser det ut som det er noe annet. Han skriver i det internasjonale forumet "sensor under rack", så jeg tenker det må være denne han byttet til slutt: Selvfølgelig ikke løs del å kjøpe, så best bet er å kjøpe en komplett brukt tannstang og flytte over, evnt høre om du kan kjøpe kun den delen der. Men kan være jeg misforstod, men skjønte det sånn utifra beskrivelsen på plasseringen + at det ikke er reservedel å få kjøpt (noe der er på sensor lid) Ville uansett sjekket tilstanden på styreenheten visuelt siden det ikke koster deg noe. Får nok opp airbaglampe hvis du napper ut stikkerne på stolen, men du sletter det bare med diagnoseapparatet du bruker. Endret 14 timer siden av ///M-ini95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå