BMWfanboy Skrevet Lørdag kl. 16:02 Skrevet Lørdag kl. 16:02 Min 520d Xdrive er helt død etter at jeg byttet bremseklosser og jeg trenger tips for å få den opp å gå igjen Jeg koblet til icarsoft diagnoseapparat og åpnet parkeringsbremsene. Dette gikk helt fint. Så byttet jeg klosser, sensor og skiver bak, men nå er bilen helt død og responderer ikke på noe. Har målt batterispenning og den er OK. Har noen vært borti dette og har tips?
Otis Skrevet Lørdag kl. 16:05 Skrevet Lørdag kl. 16:05 Hva er det som ikke fungerer? Jeg vet du skriver at den er helt død, men jeg antar noe fungerer.
BMWfanboy Skrevet Lørdag kl. 16:08 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 16:08 1 minute ago, Otis said: Hva er det som ikke fungerer? Jeg vet du skriver at den er helt død, men jeg antar noe fungerer. Med død mener jeg at absolutt ingenting av 12V utstyr virker.
BMWfanboy Skrevet Lørdag kl. 16:41 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 16:41 Ja, alt av strøm er borte. Absolutt alt. Ingen lys
E.C. Skrevet Lørdag kl. 16:57 Skrevet Lørdag kl. 16:57 Måler du samme spenning under panseret som rett på batteri? Og hva er spenningen?
BMWfanboy Skrevet Lørdag kl. 19:55 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 19:55 Løst Batteri under panser var ok, men det bak var helt flatt (4 Volt). Ladet opp og alt ok nå. (Skal ta en test av batteriet snart for å se om det har tatt skade) Læringspunkt blir 1) Bilen har to batterier, 2) Jeg burde ha koblet fra icarsoften når parkbremsene var åpnet. Viser seg at bilen trekker mye strøm når icarsoften er tilkoblet. Tusen takk til Diagnosebutikken som tok seg tid til å hjelpe i helgen Tusen takk til dere på forumet som også bidro E.C., Otis, laffe og 1 annen reagerte på dette 4
E.C. Skrevet Lørdag kl. 20:02 Skrevet Lørdag kl. 20:02 Stemmer det, OBD2-porten har konstant strømforsyning som ikke brytes av tenninga, så det kan være uheldig å glemme igjen tilkoblede ting der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå