Otis Skrevet Søndag kl. 19:09 Skrevet Søndag kl. 19:09 Jojo, men slitasje på anker og stator? Er det ikke spesielt mye?
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 19:18 Skrevet Søndag kl. 19:18 3 minutes ago, Otis said: For om bilen vet hvilken dynamo som er montert, så vet den også hvor mye strøm bilen kan få fra dynamo. Men jeg vet ikke om dynamo er en kodingsbasert muligjet eller ikke. Men det står ingenting i tis om koding av dynamo. Så da tror jeg at du bare kan sette på hva du vil, men helst ikke mindre. Jeg tror det regulere seg kun med spenning. Som jeg har fortstått er Ampere = strømtrekk, det blir bestemt av forbrukere hvor mye «trekk». Med mer trekk, spenning går ned, dynamo begynner å levere mer. Akkurat det der er jobben av spenningsregulator. Derfor kan du fint sette inn enn større dynamo uten å måtte kode noe mer, men det kan hende du må oppgradere strømkabler til batteriet og da. Otis reagerte på dette 1
HartgeE70 Skrevet Søndag kl. 19:40 Forfatter Skrevet Søndag kl. 19:40 26 minutter siden, Otis skrev: Det som er litt rart er at jeg bare finner 180 og 220 amp dynamo i delekatalogen. Uansett så tror jeg at det går fint med mer amp, uten at det nødvendigvis er bedre. Men jeg er usikker. For om bilen vet hvilken dynamo som er montert, så vet den også hvor mye strøm bilen kan få fra dynamo. Men jeg vet ikke om dynamo er en kodingsbasert muligjet eller ikke. Men det står ingenting i tis om koding av dynamo. Så da tror jeg at du bare kan sette på hva du vil, men helst ikke mindre. Dette finner jeg på engelsk autodoc : Ble dårlig limt inn. Men står dynamo charging current a 170.180.220.230. leser det som alternativ amps på dynamo til x5 e70 m57 motor. Hørte med en pensjonert verksted mann, jo mere utstyr jo mere amp trengs for at det ikke skal bli noe strøm tull. om dette stemmer vet jeg ikke. Men gir jo mening. Alternator charging current [A] 170; 180; 220; 230 Pulley Ø [mm] 47.9; 49; 53; 54; 55; 57 Pulleys with V-ribbed belt pulley; with belt pulley; with freewheel belt pulley; with multi-belt pulley
Ingvaldsen Skrevet Søndag kl. 19:47 Skrevet Søndag kl. 19:47 6 minutter siden, HartgeE70 skrev: Dette finner jeg på engelsk autodoc : Ble dårlig limt inn. Men står dynamo charging current a 170.180.220.230. leser det som alternativ amps på dynamo til x5 e70 m57 motor. Hørte med en pensjonert verksted mann, jo mere utstyr jo mere amp trengs for at det ikke skal bli noe strøm tull. om dette stemmer vet jeg ikke. Men gir jo mening. Alternator charging current [A] 170; 180; 220; 230 Pulley Ø [mm] 47.9; 49; 53; 54; 55; 57 Pulleys with V-ribbed belt pulley; with belt pulley; with freewheel belt pulley; with multi-belt pulley 6 minutter siden, HartgeE70 skrev: Dette finner jeg på engelsk autodoc : Ble dårlig limt inn. Men står dynamo charging current a 170.180.220.230. leser det som alternativ amps på dynamo til x5 e70 m57 motor. Hørte med en pensjonert verksted mann, jo mere utstyr jo mere amp trengs for at det ikke skal bli noe strøm tull. om dette stemmer vet jeg ikke. Men gir jo mening. Alternator charging current [A] 170; 180; 220; 230 Pulley Ø [mm] 47.9; 49; 53; 54; 55; 57 Pulleys with V-ribbed belt pulley; with belt pulley; with freewheel belt pulley; with multi-belt pulley pass på å søk med originalt delenr fra bmw sin katalog, eller så endre du plutslig opp med feil del original leverandør er valeo E.C. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå