Otis Skrevet Mars 30 Skrevet Mars 30 Jojo, men slitasje på anker og stator? Er det ikke spesielt mye?
mr.pingu Skrevet Mars 30 Skrevet Mars 30 3 minutes ago, Otis said: For om bilen vet hvilken dynamo som er montert, så vet den også hvor mye strøm bilen kan få fra dynamo. Men jeg vet ikke om dynamo er en kodingsbasert muligjet eller ikke. Men det står ingenting i tis om koding av dynamo. Så da tror jeg at du bare kan sette på hva du vil, men helst ikke mindre. Jeg tror det regulere seg kun med spenning. Som jeg har fortstått er Ampere = strømtrekk, det blir bestemt av forbrukere hvor mye «trekk». Med mer trekk, spenning går ned, dynamo begynner å levere mer. Akkurat det der er jobben av spenningsregulator. Derfor kan du fint sette inn enn større dynamo uten å måtte kode noe mer, men det kan hende du må oppgradere strømkabler til batteriet og da. Otis reagerte på dette 1
HartgeE70 Skrevet Mars 30 Forfatter Skrevet Mars 30 26 minutter siden, Otis skrev: Det som er litt rart er at jeg bare finner 180 og 220 amp dynamo i delekatalogen. Uansett så tror jeg at det går fint med mer amp, uten at det nødvendigvis er bedre. Men jeg er usikker. For om bilen vet hvilken dynamo som er montert, så vet den også hvor mye strøm bilen kan få fra dynamo. Men jeg vet ikke om dynamo er en kodingsbasert muligjet eller ikke. Men det står ingenting i tis om koding av dynamo. Så da tror jeg at du bare kan sette på hva du vil, men helst ikke mindre. Dette finner jeg på engelsk autodoc : Ble dårlig limt inn. Men står dynamo charging current a 170.180.220.230. leser det som alternativ amps på dynamo til x5 e70 m57 motor. Hørte med en pensjonert verksted mann, jo mere utstyr jo mere amp trengs for at det ikke skal bli noe strøm tull. om dette stemmer vet jeg ikke. Men gir jo mening. Alternator charging current [A] 170; 180; 220; 230 Pulley Ø [mm] 47.9; 49; 53; 54; 55; 57 Pulleys with V-ribbed belt pulley; with belt pulley; with freewheel belt pulley; with multi-belt pulley
Ingvaldsen Skrevet Mars 30 Skrevet Mars 30 6 minutter siden, HartgeE70 skrev: Dette finner jeg på engelsk autodoc : Ble dårlig limt inn. Men står dynamo charging current a 170.180.220.230. leser det som alternativ amps på dynamo til x5 e70 m57 motor. Hørte med en pensjonert verksted mann, jo mere utstyr jo mere amp trengs for at det ikke skal bli noe strøm tull. om dette stemmer vet jeg ikke. Men gir jo mening. Alternator charging current [A] 170; 180; 220; 230 Pulley Ø [mm] 47.9; 49; 53; 54; 55; 57 Pulleys with V-ribbed belt pulley; with belt pulley; with freewheel belt pulley; with multi-belt pulley 6 minutter siden, HartgeE70 skrev: Dette finner jeg på engelsk autodoc : Ble dårlig limt inn. Men står dynamo charging current a 170.180.220.230. leser det som alternativ amps på dynamo til x5 e70 m57 motor. Hørte med en pensjonert verksted mann, jo mere utstyr jo mere amp trengs for at det ikke skal bli noe strøm tull. om dette stemmer vet jeg ikke. Men gir jo mening. Alternator charging current [A] 170; 180; 220; 230 Pulley Ø [mm] 47.9; 49; 53; 54; 55; 57 Pulleys with V-ribbed belt pulley; with belt pulley; with freewheel belt pulley; with multi-belt pulley pass på å søk med originalt delenr fra bmw sin katalog, eller så endre du plutslig opp med feil del original leverandør er valeo E.C. reagerte på dette 1
HartgeE70 Skrevet April 2 Forfatter Skrevet April 2 Bestilt dynamo med regulator. mens man venter, så sjekket jeg obd skanner, og ser at jeg har en live stream av alternator. Den viser load. Noe som ikke sier meg så mye. ved tomgang så viser den 15.62 % når jeg gir gass går den opp til 96.87 %. noen som vet hva det betyr ? dette er både med feil melding på charging battery og uten. se bilder eventuelt.
mr.pingu Skrevet April 2 Skrevet April 2 Battery voltage på 11.60 er ikke spesielt høyt heller men om dynamoen ikke funker er det vel ikke rart.
HartgeE70 Skrevet April 6 Forfatter Skrevet April 6 Hei. Er denne dynamoen gåen eller er det regulator problemer ?
HartgeE70 Skrevet April 11 Forfatter Skrevet April 11 Etter å ha bytta dynamo så forsvant problemene med lading etc. men nå kom det ett annet problem. Når bilen står noen timer, da må klokka stilles på nytt. og bilen tror den er på bukk. Gult bilde av bil med noesom ser ut som en bukk hvertfall. Sjekket feilkoder og finner ingen annet enn battery discharged. blir borte når man kjører noen meter. får ikke testet ibs via obd , står det er ingen tilgang. batteriet er litt over ett år bare . ibs kabel som kødder til ? når dynamoen ble byttet, så glemte jeg å ha på strøm på bilen. kan dette forårsake ibs feil?
Otis Skrevet April 11 Skrevet April 11 Det skal ikke ha ødelagt noe egentlig. Men du kan jo bare koble av ibs å sjekke.
HartgeE70 Skrevet April 12 Forfatter Skrevet April 12 16 timer siden, Otis skrev: Det skal ikke ha ødelagt noe egentlig. Men du kan jo bare koble av ibs å sjekke. Tok av ibs i går kveld. Kjørte ut i dag å dro på motorveien, der fikk jeg plutselig gul engine fault og motoren stoppet. Slo av tenning og startet opp igjen, ingen engine fault. Tok og feilsøkte fikk 2 nye feil koder 4560 rail pressure plausibility delivery-controlledog feil kode 4590 rail pressure plausibility delivery -controlled. Fikk kjørt bilen hjem.,men den rykker og nappet når man gir gass, som om ikke motoren får nok diesel eller noe…. Hvorfor har ikke disse problemene hvert før dynamoskifte…. Og bare kommet etter ny dynamo. Blir smålig forvirret og oppgitt…
HartgeE70 Skrevet April 12 Forfatter Skrevet April 12 40 minutter siden, Otis skrev: Har du sjekket volt på nye dynamo nå? 12.5v over natta og 14.6 med motor igang.
Otis Skrevet April 12 Skrevet April 12 Ja, jeg tenkte bare at det var mulig at den nye dynamo var defekt og pøste på med for mye volt, og dermed litt "rare" feilmeldinger. Det er litt rar at du fikk de 2 feilmeldingene uten andre feilmeldinger. Men vi får se.
HartgeE70 Skrevet April 13 Forfatter Skrevet April 13 17 timer siden, Otis skrev: Ja, jeg tenkte bare at det var mulig at den nye dynamo var defekt og pøste på med for mye volt, og dermed litt "rare" feilmeldinger. Det er litt rar at du fikk de 2 feilmeldingene uten andre feilmeldinger. Men vi får se. I dag tok jeg en tur. Da rykket og nappet den enda. Samt nå stoppet motoren når jeg satte den i revers å rygget noen meter. ingen feilkoder kom opp i bilen. Feilsøkte når jeg kom hjem uten noen feilkoder i bilen. Bare merkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå