Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opp gjennom årene har mange skrytt av Albert Bauer i Flensburg. De skjønner dansk/turist-norsk og er ganske smidige.

Dog tipper jeg at denne forhandleren er noe dyrere enn mange andre sjapper i Tyskland siden de har mange skandinaviske kunder som betaler mer når de er på gjennomreise.  Du kan sikkert finne billigere sjapper i gamle Øst-Tyskland, men de snakker vel oftest bare tysk og det blir sikkert dertil styr og mas. 

Ville nok sjekket pris på forhånd da det ikke er sikkert du sparer noe særlig i forhold til Norge mtp kronekurs/garanti/"goodwill".  Tyskland kan være like dyrt som Norge. 

Skrevet

Takker for raskt og informativ svar.

Ja, det kan fort være noe bedre å synke noe lengre ned i landet mtp priser osv.

Vi skal kjøre nedover til Spania og velger E7. Tenker da å få utført service på denne turen evt nedover eller oppover igjen.

Men som du sier, det kan fort koste mer og kanskje bli krøll opp mot garantier osv

Skrevet

Jeg har tidligere tatt service på vår X5 45e på autorisert BMW-verksted i Malaga i Spania. Det var ikke påfallende billig og uten at jeg er sikker så tror jeg prisen er omtrent det samme som i Norge. Har i dag hatt bilen på BMW i Marbella for skifte av frontrute. Kom på 2 223 Euro.

Skrevet

Oi... det var voksent! Der er det vel fordelaktig å benytte forsikringen her i Norge mtp rute.

Skal sende noen mail og forhøre meg med priser og evt om dette kanskje er en sak en bør foreta seg her hjemme i Norge.

Er på søk etter bolig I Spania for fremtiden, og tanken var å kjøre ned og rundt i landet der en mnd tid.

Skrevet

Mitt norske forsikringsselskap tar regningen ettersom ruten fikk en skrekk etter steinsprut på vei fra Norge til Spania.

Har også spansk registrert BMW bil og motorsykkel og har derfor vært noen ganger på BMW i både Malaga og Marbella. Erfaringen er at de gjør en OK jobb men at de er veldig byråkratiske og lite fleksible. Når bilen skal leveres så skal det skje på eksakt tidspunkt og kundemottakeren skal skrive en halv roman for å sjekke bilen inn. Tilsvarende når den skal hentes. Dette er ikke spesifikt for BMW verkstedet men er mer generelt for Spania. Om de kan velge å gjøre noe vanskelig eller lett så faller valget tilsynelatende alltid på å gjøre det vanskelig. Måtte bruke advokat for å få betalt veiavgift for bil og motorsykkel...

Bortsett fra byråkratiet er Spania fantastisk - lykke til med husjakten.

Skrevet

Som de sørlendinger vi er og nærheten til kontinentet så har jeg nesten vokst opp med at familiens BMWer har blitt servet hos Albert Bauer i Flensburg. Autohaus May & Olde litt lenger syd for Flensburg er også å anbefale, de er også Alpina forhandler så da har man ofte noe snadder å se på mens man venter. Jeg har også brukt BMW Niederlassung i Hamburg, veldig profesjonelle og bra. 

Kjører du ned via Sverige så kan jeg også anbefale Bilia Uddevalla. Har kjørt dit noen ganger også, nå som Euro står så sterkt så er det billigere å ta servicen i Sverige. Har selv en G05 og jeg kommer nok til å ta service på den i Uddevalla til høsten.

Ett annet tips, i Tyskland kan du kjøpe service avtale. Denne er nå ikke lenger mulig å kjøpe i Norge pga noe moms greier, men en serviceavtale kjøpt i utlandet hos BMW forhandler gjelder i hele Europa. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...