Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Foma C23 1507, og blir gæren i håndleddet når man må holde håndtaket inne over lengre tid.

Finnes det alternative pistoler hvor man kan låse grepet slik at man slipper å holde avtrekkeren hele tiden?

Skrevet
53 minutter siden, Makky123 skrev:

Har en Foma C23 1507, og blir gæren i håndleddet når man må holde håndtaket inne over lengre tid.

Finnes det alternative pistoler hvor man kan låse grepet slik at man slipper å holde avtrekkeren hele tiden?

det finner du nok ikke pga sikkerhetsårsaker, men håndtak som mtm, vega eller foma proffhåndtak er bra greier. jeg bruker høytrykkspyler ganske mange timer i uka.

Skrevet (endret)

Foma har vel M22 kobling, så det er mulig du kan bruke easy force håndtaket til Kaercher proff. Disse vil du neste holde inne av seg selv siden trykket skyver håndtaket bakover. 
du må nok kjøpe ny lanse for at den skal passe med easy lock pistolen. Men i løse deler så er det nok mer bang for the bucks og kjøpe vasker med dette. Fort 4000 for pistol og lanse, MTM er rimeligere tror jeg havnet på rundt 2000 med 2 dyser pistol, 2 lanser og overgang fra M22 til 3/8(MTM pistolen har 3/8 inn)  

jeg personlig har Kranzle med MTM Pistol med kew kobling kjøpt på detail shop. Føler den er helt ok. Liker godt at den er stubby. Altså har dysa rett på pistolen. Da er den som en kraftig hage pistol. Men har vært inne på tanken og bytte til easy force. Men vasker ikke så lenge av gangen. 

link til easy lock force:

https://www.garasjetid.no/kärcher/41180050/kärcher-easyforce-høytrykkpistol-easylock-kobling-ergonomisk?srsltid=AfmBOoq6fKWC9gkt9GHMfiSFRIpFoQLw1d0vYcJovaiL1G78xKcLu1MI

Endret av Sand1
Skrevet
21 minutter siden, Sand1 skrev:

Foma har vel M22 kobling, så det er mulig du kan bruke easy force håndtaket til Kaercher proff. Disse vil du neste holde inne av seg selv siden trykket skyver håndtaket bakover. 
du må nok kjøpe ny lanse for at den skal passe med easy lock pistolen. Men i løse deler så er det nok mer bang for the bucks og kjøpe vasker med dette. 

jeg personlig har Kranzle med MTM Pistol med kew kobling kjøpt på detail shop. Føler den er helt ok. Liker godt at den er stubby. Altså har dysa rett på pistolen. Da er den som en kraftig hage pistol. Men har vært inne på tanken og bytte til easy force. Men vasker ikke så lenge av gangen. 

link til easy lock pistol:

https://www.garasjetid.no/kärcher/41180050/kärcher-easyforce-høytrykkpistol-easylock-kobling-ergonomisk?srsltid=AfmBOoq6fKWC9gkt9GHMfiSFRIpFoQLw1d0vYcJovaiL1G78xKcLu1MI

vi har faset ut alt som har med karcherhåndtak på jobb fordi de låser seg i åpen stilling ved mye steaming. resulerte i en som klarte å spyle seg i foten og det ble sykmelding. men vi bruker endel karcher steamere.

PA vega er nok favoritten, den tåler hinsides med hjuling. fåes kjøpt på tess, men det er vell 2500kr villedende pris kun for håndtak. men det går gjerne 6-10stk nilfisk håndtak på 1 stk PA vega.  

https://www.pa-etl.it/en/prodotti/famiglia/vega

bruker også samme hurtigkobling som nilfisk proff for bytte av forskjellig skaft.

Skrevet

Jeg slår et slag for lansekit fra MTM og DetailersLab, thelabs.no. De lager eventuelt overgang også til f.eks. M22 til slange. :)

Skrevet (endret)

Detta er jo fordelen med forum er at man har mange som kan dele erfaring. Var ikke klar over at håndtakene til easy force kunne henge seg opp. Når det er sagt var det kanskje akkurat det som var ønsket🙄 jeg har bare testet på kaldt vann og 150 bar. Synes det virket greit på den. (Plasten føltes litt billig/rar ut) Men var jo ikke gamle sakene heller. Pga sikkerhets hensyn så er det nok ikke mulig og få tak på en med lås på. Men har sett mange gressklippere med stropp rundt håndtaket for å holde det inne. Men da stopper ikke dritten vis den velter heller. Hydroscan/tess har endel håndtak og slikt. Disse kan bestille inn slik at du kan prøve deg litt frem på hvem håndtak som funker best for deg. De kan også presse på annen type kobling osv.  

Endret av Sand1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...