Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en 2012 modell 5 serie 520d f10, fikk varsel melding på i drive idag, der det var drivetrain feil, bilen slo seg av, men starta igjen, parkerte bilen hjemme siden der skjedde rett utafor huset, tok med til verksted etter jobb og det viste seg for å være høytrykkspumpe som var problemet, noen som vet hvor mye det koster å få fikset dette ? Er det mye jobb og komme seg til den pumpa?

Skrevet

Hvis du har fått drivstoffsystemet fylt opp med spon (som det så ofter skjer) så er det vel typisk i området 50-100k på merkeverksted. Må da bytte pumpe, alle dyser, filter, matepumpe og som et minimum rense tank og flushe gjennom rør. Med originale deler og norske timepriser blir det fort en hel del. Billigere med uoriginalt, men spørs hva du kjøper kan fort bli 10-30k kun i deler her også.

Skrevet
4 minutter siden, E.C. skrev:

Hvis du har fått drivstoffsystemet fylt opp med spon (som det så ofter skjer) så er det vel typisk i området 50-100k på merkeverksted. Må da bytte pumpe, alle dyser, filter, matepumpe og som et minimum rense tank og flushe gjennom rør. Med originale deler og norske timepriser blir det fort en hel del. Billigere med uoriginalt, men spørs hva du kjøper kan fort bli 10-30k kun i deler her også.

Fyf as🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️, er det noe måte å vite på om det har gått spun overalt? Kommer nok ikke gå til merkeverksted for dette, da det ikke er verdt å bruke nesten 100k på den bilen i reperasjoner

 

Skrevet

Dessverre kjent problem på akkurat disse. Det er mulig å "skru opp litt" for å inspisere visuelt for spon ja.

Skrevet

Skjønner, men sånn i forhold til arbeid og det å komme til selve pumpen og bytte den, er det mye arbeid eller er det ganske fort gjort? 

Skrevet

Usikker. Den er bak på motor, så må en del demontering til. Som antydet, det er meget sjeldent at du får gleden av å bytte kun pumpa om den først har havarert.

Skrevet
29 minutter siden, hmmmm skrev:

Skjønner, men sånn i forhold til arbeid og det å komme til selve pumpen og bytte den, er det mye arbeid eller er det ganske fort gjort? 

Du kan også ta av dieselfilter som sitter under bilen. Se om det er spon i det. 

Skrevet (endret)
41 minutter siden, hmmmm skrev:

Skjønner, men sånn i forhold til arbeid og det å komme til selve pumpen og bytte den, er det mye arbeid eller er det ganske fort gjort? 

Om du er god til å skru, så skifter du pumpa på et par timer. Ligger i bakkant av motor, og du MÅ ha spesialverktøy for å holde drevet til registeret oppe. Du risikerer at kjedet detter av uten verktøyet skrudd inn. 

Fra en som har vært borti akkurat samme "uhellet", så har du mer enn bare noen timer med arbeid foran deg dessverre. Å skifte kun pumpe og evnt dyser, gir deg en kortvarig og dyr glede. 

 

Endret av ///M-ini95
Skrevet

Kjedelig sak.  Dette er skrekken med CP4-pumpen. 
 

Av nysgjerrighet: Hvor langt var bilen gått? Og har den vært kjørt tom for diesel på et tidspunkt?

Skrevet
39 minutter siden, *MrB* skrev:

Kjedelig sak.  Dette er skrekken med CP4-pumpen. 
 

Av nysgjerrighet: Hvor langt var bilen gått? Og har den vært kjørt tom for diesel på et tidspunkt?

113k

Skrevet
20 minutter siden, *MrB* skrev:

Det var veldig tidlig…

Like ovverrasket som deg, reg kjede har ryki på denne å en gang

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...