Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skiftet toppdeksel for en måned siden, men lekker enda i bakkant.

Er det vanlig å bruke silikon sammen med ny pakning? Regnet vell med at dette skulle bli tett, men åpenbart ikke.

Skrevet

Jeg byttet også toppdeksel(original BMW) på min N57 for noen mnd siden og det holder tett uten at jeg brukte silikon. Gjorde du godt rent der pakningen skal tette før du monterte og skrudde du til med moment?

OG du byttet komplett toppdeksel, ikke bare pakningen?

Skrevet
1 time siden, Øyvind L. skrev:

Jeg byttet også toppdeksel(original BMW) på min N57 for noen mnd siden og det holder tett uten at jeg brukte silikon. Gjorde du godt rent der pakningen skal tette før du monterte og skrudde du til med moment?

OG du byttet komplett toppdeksel, ikke bare pakningen?

Skiftet komplett toppdeksel og gjorde alt skikkelig rent før jeg monterte. Monterte med moment og i rekkefølge, så skjønner virkelig ikke hva som har gått galt her :P

Skrevet

Det er skikkelig kjedelig. Er jo en ganske stor jobb å ta av igjen. Vet at noen legger på litt pakningsmasse som tåler olje for å være helt sikker på at det blir tett, men jeg gjorde ikke det på min.. Min er heldigvis tett. :)

Skrevet
23 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Det er skikkelig kjedelig. Er jo en ganske stor jobb å ta av igjen. Vet at noen legger på litt pakningsmasse som tåler olje for å være helt sikker på at det blir tett, men jeg gjorde ikke det på min.. Min er heldigvis tett. :)

Noen aning om hva som kan brukes? 

Skrevet
10 timer siden, Funkyi skrev:

Skiftet toppdeksel for en måned siden, men lekker enda i bakkant.

Er det vanlig å bruke silikon sammen med ny pakning? Regnet vell med at dette skulle bli tett, men åpenbart ikke.

Bmw viser til dreibond 1209 på noen modeller der det er skjøyt i pakningflata eller parti med tykkere pakning som søkk i bakkant av kammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...