Mons1 Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 Jeg velger å ta service på egen bil med unntak av bytte av bremseveske og kjøleveske. Så jeg har kjøpe filter (luft, pollen og olje), samt nye tennplugger. Luftfilter og tennplugger var enkelt. Pollenfilteret er et hel***e. Jeg antar at man må ut med hele hanskerommet. Klarer ikke å finne hvilken skruer som må fjernes for å få ut hanskerommet. Noen som kjenner til en DIY på dette? Når det gjelder oljeskift, så har jeg ikke løftebukk eller oljegrav. Jeg har to ramper, løftebukker og skikkelig garasjejekk. Tenker å kjøre opp på rampene og så jekke opp bak for å få bilen mest mulig rett slik at all olje kommer ut. Evt rygge opp på rampene og jekke opp forran. Spørsmålet: Er det punkter midt under framme eller bak som man kan sette i jekken? Jeg er skeptisk til å jekke i alu-avstiveren under motoren framme. Er redd for at denne vil gi etter. Tips?
Otis Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 For å ta ut kupéfilter, så må du av med deksel under hanskerom. Deretter deksel på midtkonsollen mot passasjersiden. Det hadde 4 skruer og noen klips på baksiden. Det burde være relativt selvforklarende egentlig.
*MrB* Skrevet Juli 7 Skrevet Juli 7 Tappepluggen er vel langt bak på disse også. Da gjør det ikke så mye om bilen står i «oppoverbakke».
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå