einaran Skrevet Juli 18 Skrevet Juli 18 Skulle gjerne hatt kald luft nå, men det sluttet å fungere. Har gjort diagnose (icarsoft Max), og feilkodene 9C78 IHKA: Automatic hester - A/C system og 9C55 IHKA: Fogging sensor lar seg ikke slette. Jeg får kald luft ved å kjøre Refrigerant compressor running-in protection. Noen med litt mer peiling enn meg som ser hva problemet kan være?
Alpejohn Skrevet Juli 30 Skrevet Juli 30 Du bør nok starte med å få sjekka om det er nok gass på anlegget, er det for lite så vil ikke kompressor slå inn. Når det har rett mengde så kan du begynne feilsøking om det fortsatt ikke virker. Fogging sensor sitter vanligvis på frontruta under speilet. sveigis reagerte på dette 1
einaran Skrevet Juli 31 Forfatter Skrevet Juli 31 A/C-service utført for 3-4 uker siden. Kan selvsagt være lekkasje stor nok til at så mye har lekket ut at kompressor ikke starter, men nok til å gi kald luft hvis kompressor tvinges i gang med diagnose. Hadde likevel håp om at løsningen kan ligge i de feilkodene. Takk!
Otis Skrevet Juli 31 Skrevet Juli 31 Mulig at 9C55 kan blokkere AC siden IHKA ikke kan se om du har fukt eller ikke? 9C78 aner jeg ikke hva er slags feil.
Reef89 Skrevet Juli 31 Skrevet Juli 31 9C78 IHKA: Washer nozzle heating. ECU :ihka60 9C78 IHKA: Wiper console heater. ECU: ihka65 9C78 IHKA: Controller, rear-compartment ventilation flap, center console, right. ECU: ihkarr. Fukt sensor skal heller ikke har noe virkning egentlig....
DustyBimmer Skrevet Juli 31 Skrevet Juli 31 Sjekker ikke verksted at anlegg holder vacuum ved ac-service før påfylling av gass?
Otis Skrevet Juli 31 Skrevet Juli 31 De aller fleste tror jeg gjør det, men faktisk ikke alle. Har vært borti selv og hørt andre som har opplevd det.
einaran Skrevet August 2 Forfatter Skrevet August 2 På 31.7.2025 den 20.10, DustyBimmer skrev: Sjekker ikke verksted at anlegg holder vacuum ved ac-service før påfylling av gass? Joda, det gjorde også verkstedet i dette tilfellet. Tror derfor ikke at problemet har med lite gass å gjøre.
Otis Skrevet August 2 Skrevet August 2 Kan du se med diagnose apparatet, om ac kompressor får beskjed om å starte?
einaran Skrevet August 2 Forfatter Skrevet August 2 Usikker. Kan man se det på et iCarsoft Max? I så fall, gjerne tips om hvordan.
Otis Skrevet August 2 Skrevet August 2 Aner ikke. Men typisk vil det kanskje stå under DDE (motorstyring) og søk etter ac.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå