Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne hatt kald luft nå, men det sluttet å fungere. Har gjort diagnose (icarsoft Max), og feilkodene 9C78 IHKA: Automatic hester - A/C system og 9C55 IHKA: Fogging sensor lar seg ikke slette. Jeg får kald luft ved å kjøre Refrigerant compressor running-in protection. Noen med litt mer peiling enn meg som ser hva problemet kan være? 

• 2 weeks later...
Skrevet

Du bør nok starte med å få sjekka om det er nok gass på anlegget, er det for lite så vil ikke kompressor slå inn.
Når det har rett mengde så kan du begynne feilsøking om det fortsatt ikke virker.

Fogging sensor sitter vanligvis på frontruta under speilet.

Skrevet

A/C-service utført for 3-4 uker siden. Kan selvsagt være lekkasje stor nok til at så mye har lekket ut at kompressor ikke starter, men nok til å gi kald luft hvis kompressor tvinges i gang med diagnose. Hadde likevel håp om at løsningen kan ligge i de feilkodene. Takk!

Skrevet

Mulig at 9C55 kan blokkere AC siden IHKA ikke kan se om du har fukt eller ikke?

9C78 aner jeg ikke hva er slags feil.

Skrevet

9C78 IHKA: Washer nozzle heating. ECU :ihka60

9C78 IHKA: Wiper console heater. ECU: ihka65

9C78 IHKA: Controller, rear-compartment ventilation flap, center console, right. ECU: ihkarr.  

Fukt sensor skal heller ikke har noe virkning egentlig....

Skrevet

De aller fleste tror jeg gjør det, men faktisk ikke alle. Har vært borti selv og hørt andre som har opplevd det. 

Skrevet
På 31.7.2025 den 20.10, DustyBimmer skrev:

Sjekker ikke verksted at anlegg holder vacuum ved ac-service før påfylling av gass?

Joda, det gjorde også verkstedet i dette tilfellet. Tror derfor ikke at problemet har med lite gass å gjøre. 

Skrevet

Kan du se med diagnose apparatet, om ac kompressor får beskjed om å starte?

Skrevet

Aner ikke. Men typisk vil det kanskje stå under DDE (motorstyring) og søk etter ac. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...