Bala87 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Jeg har en F10. Kjørte ut på veien og i en venstresving i ca. 20-30 km/t så hørte jeg et høyt smell. Det var så høyt at den jeg snakket med i tlf. hørte det. Det hørtes ut som noe metall som knakk. Jeg merket ikke at jeg kjørte over noe og jeg så ingenting i speilene. Det første jeg tenkte var at en fjær knakk, men det er ingen høydeforskjell. Jeg kan ikke se noe galt, jeg har kjørt over fartsdumper og i høy hastighet, og jeg merker ikke noe når jeg kjører, det er ingen ulyder. Det var en gummiklump på ene bakhjulet, og når jeg kjørte tilbake så lå det flere sånne på bakken rundt der det skjedde, Kan en foring ha "eksplodert"? Jeg har aldri hørt om noe sånt. Jeg har kjørt 7-8 mil etter det skjedde, både på motorvei og over fartsdumper, og jeg merker ingenting på bilen. Hva i all verden kan det være?
*MrB* Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Du må bare ta av hjulene og se. Du kan ha knekt en fjær uten at det er noen synlig høydeforskjell. De knekker ofte i nederste vindingen, og det er vanskelig å se uten å jekke opp bilen. Om bare en liten bit er borte kan bilen føles helt fin etterpå. E.C. og Bala87 reagerte på dette 2
Bala87 Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 2 hours ago, *MrB* said: Du må bare ta av hjulene og se. Du kan ha knekt en fjær uten at det er noen synlig høydeforskjell. De knekker ofte i nederste vindingen, og det er vanskelig å se uten å jekke opp bilen. Om bare en liten bit er borte kan bilen føles helt fin etterpå. Mange takk for svar! Jeg skal ha bilen på bukk neste uke så da får jeg se. Virker bare rart, bilen var på service hos Bavaria for to uker siden, og skulle ikke tro at den lille belastningen i så lav hastighet skulle knekke en fjær. Men det kan vel skje. Jeg knakk en fjær nederst på ene bakhjulet på min forrige bil, en E60, og på den var det ganske tydelig høydeforskjell. Da var det også en "gnikke" lyd når jeg kjørte over dumper. Kantene som gikk inntil hverandre. Samme på en gammel Mercedes jeg hadde.
*MrB* Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ene framfjæren min knakk når bilen sto parkert i garasjen. Fjærbrudd er uforutsigbare greier. Den fjæren knakk også så høyt oppe at det som sto igjen tok borti dekket, slik at bilen ikke var kjørbar. Hadde det skjedd i fart kunne det vært skummelt. Her var også bilen synlig lavere på den siden. Men ja. Få løftet opp bilen før du konkluderer endelig. Bala87 reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Sånn ca. 90% av historiene man hører om knekte fjærer er enten på parkert bil eller når man kjører ut fra en parkeringsplass. *MrB* reagerte på dette 1
Bala87 Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden 19 minutes ago, *MrB* said: Ene framfjæren min knakk når bilen sto parkert i garasjen. Fjærbrudd er uforutsigbare greier. Den fjæren knakk også så høyt oppe at det som sto igjen tok borti dekket, slik at bilen ikke var kjørbar. Hadde det skjedd i fart kunne det vært skummelt. Her var også bilen synlig lavere på den siden. Men ja. Få løftet opp bilen før du konkluderer endelig. Yikes, bra det skjedde når bilen din sto stille. Det er vel press på fjærene konstant så det kan vel skje når som helst ja.
Eystein Ose Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg kjørte Nesodden-Ørsta med E91'en for noen år siden. Dagen etter skulle jeg på jobb, men da knakk fjæren etter 2 meter i innkjørselen hjemme. Resten av fjæren sto i spenn i dekket, så bilen var ikke flyttbar. Måtte jekke den opp på stedet å kappe vekk fjøren for å få kjørt den inn på løftebukken. Rimelig flaks! *MrB* reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet 29 minutter siden Skrevet 29 minutter siden 2 hours ago, Eystein Ose said: Resten av fjæren sto i spenn i dekket, så bilen var ikke flyttbar. Samme som jeg hadde på min gamle E92. Heldigvis kunne bilen fikses på stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå