Haug530D Skrevet September 2 Skrevet September 2 Har en 2006 mod E60 hvor bremselys lyser på begge sider, men på venstre side lyser også ytterste pære svakt, så skal til og feilsøke litt her nå, i utgangspunktet tenkte jeg kanskje at det er kortslutning med en kabel, men så leste jeg ett sted at om man bremser hardt så kan det trigge de ytterste lampene også, eventuelt kan det være noe annet og ta hensyn til her?
Otis Skrevet September 2 Skrevet September 2 Høres ut som dårlig/feil kontakt inni pæresokkel i lykta. Men selvsagt det kan være mye annet også. Som feks feil på ledninger eller LM.
Haug530D Skrevet September 2 Forfatter Skrevet September 2 6 minutter siden, Otis skrev: Høres ut som dårlig/feil kontakt inni pæresokkel i lykta. Men selvsagt det kan være mye annet også. Som feks feil på ledninger eller LM. Ja har fått sjekket litt mer nå og jeg er ikke sikker på at alle pærene er 100% så jeg bytter ut alle 21w pærene først. Men skal det lyse i midten og den ytterste pæren hele tiden kanskje også skal den midterste lyse sterkere under bremsing og den ytterste sterkere om man bremser hardt, har jeg forstått det rett da?
Reef89 Skrevet September 2 Skrevet September 2 Alle 3 pærene bak skal lyse hele tiden. Så er det vel de to? ytterste som har bremselys i tillegg, 2 polet pære. Men sjekk kabling, det er fra fabrikk dårlig jording på baklysene og det finnes orginalt kit for fiks, har selv byttet pæreholder på min med ekstra jording ferdig montert. Sjekk også for feilkoder på LM.
Haug530D Skrevet September 2 Forfatter Skrevet September 2 (endret) 49 minutter siden, Reef89 skrev: Alle 3 pærene bak skal lyse hele tiden. Så er det vel de to? ytterste som har bremselys i tillegg, 2 polet pære. Men sjekk kabling, det er fra fabrikk dårlig jording på baklysene og det finnes orginalt kit for fiks, har selv byttet pæreholder på min med ekstra jording ferdig montert. Sjekk også for feilkoder på LM. Etter som jeg har funnet ut er det vel bare på Amerikanske biler der det ikke er krav på tåkelys at alle 3 skal lyse, den innerste? lyser iallefall når jeg skrur på tåkelys bryter, det stemmer også i forhold til tåkelykt kopling skjema. Endret September 2 av Haug530D
Reef89 Skrevet September 2 Skrevet September 2 Tja, her er bilde av min før jeg bygde om til LCI og ser tydelig på bilde der hva som skal lyse heletiden ved normalt kjørelys:
Haug530D Skrevet September 2 Forfatter Skrevet September 2 @Reef89 Er ikke slik her på denne iallefall, i TIS også så viser det at innerst lys er tåkebaklys. Mulig det er kodet om på din da kanskje?
Reef89 Skrevet September 2 Skrevet September 2 (endret) Nei ikke kodet om noe, det er tåkelys og ja, men dimmet ved kjørelys. Er også sånn på LCI lykter, den inneste lyser alltid. Står jo også på bildet ditt "rear lamp/ fog light" = baklys og tåkelys samme som nr 4. er også to funksjoner på en pære. lys og bremselys. Endret September 2 av Reef89
Haug530D Skrevet September 2 Forfatter Skrevet September 2 Akkurat nå, Reef89 skrev: Nei ikke kodet om noe, det er tåkelys og ja, men dimmet ved kjørelys. Er også sånn på LCI lykter, den inneste lyser alltid. Står jo også på bildet ditt "rear lamp/ fog light" = baklys og tåkelys Ah, ja da er jeg med 🙂, var ikke klar over at de skulle lyse til vanlig, da blir det en tur på Biltema i morgen og bytte ut alle pærene så får vi se om det funker bedre da 🙂 Ser forøvrig at det ifra 03/07 er oppgraderte pæreholdere med ekstra jording, så da antar jeg det ikke er noe problem på Pre-Lci biler. Reef89 reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet September 2 Skrevet September 2 3 minutter siden, Haug530D skrev: Ser forøvrig at det ifra 03/07 er oppgraderte pæreholdere med ekstra jording, så da antar jeg det ikke er noe problem på Pre-Lci biler. Det stemmer, men det hender på pre LCI og, jeg byttet den pga. jeg fikk ofte feilmelding på baklys pæren innerste var gåen noe den aldri ikke var. Koster ikke rare greiene på Koed og den ekstra jordingen passer rett i jordingskinnen under lykten. mr.pingu reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet September 3 Forfatter Skrevet September 3 Byttet alle pærer og pusset kontaktene litt da ble det bra , da er det videre på feilsøking bakluke lås Reef89 og Otis reagerte på dette 2
Reef89 Skrevet September 3 Skrevet September 3 1 time siden, Haug530D skrev: da er det videre på feilsøking bakluke lås Får du melding om at luka er åpen når den er stengt?
Haug530D Skrevet September 3 Forfatter Skrevet September 3 41 minutter siden, Reef89 skrev: Får du melding om at luka er åpen når den er stengt? Er ingen meldinger i hele tatt, kan kun åpne bakluka med fysisk nøkkel, trykker jeg på fjernkontroll eller prøver å åpne med handtak skjer det ingenting, prøver jeg knapp inni bil så hører jeg det klikke i ett rele, har ikke fått begynt på feilsøking her enda, men har forstått det slik at kablene som går til bakluka er en svakhet på disse?
Reef89 Skrevet September 3 Skrevet September 3 ikke så mye som på E61, men det hender på sedan også, jeg har selv hatt brudd i to ledninger. De går i høyre hengsel, lett og sjekke.
Haug530D Skrevet September 6 Forfatter Skrevet September 6 Easy peasy, brudd i en jordingskabel, så nå har jeg loddet og hatt på krympestrømpe, var visst brudd i isolasjonen flere plasser, så må skal jeg surre tape rundt og stripse på plass igjen 🙂 Otis, mr.pingu og Reef89 reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå