Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, var visst batteri inni nøkkel på disse nye og batteri var over 3V, er det noe som må gjøres for å få de til å virke remote? Noen som vet?IMG20251115151923.thumb.jpg.011eb5c7c87bb83756c6c654bb27faec.jpg

• Haug530D changed the title to Haug sine kjøretøy, nøkkel programmering s.5
Skrevet

Det er to separate systemer i nøkler, en for å starte bil via EWS/CAS (som går via passiv transponder på nøkkelen, som ikke krever strøm) og sentrallås delen, som er et helt annet opplegg. Normalt lader alle nøkler som ikke er comfort access via trådløs lading i tenningslås, men jeg kan se for meg at Kina-spesial kan ha kjipet ut på den oppladbare biten og gått for vanlig 3V-batteri som kan byttes ut. For så vidt fair enough løsning.

F-serie og opp mener jeg å huske knytter nye nøkler til sentrallåsen via ISTA, men på E-serie bør det funke med den vanlige oppskriften:

• Sett deg inn i bilen og lukk alle dører
  • Tenning til "1. hakk" eller "nøkkel inn i låsen"
  • Nøkell ut innen 5 sek
  • Holde inne "lås-opp"-knappen samtidig som man trykker på "låseknappen" 3 ganger.
  • Slippe opp "lås-opp"-knapp
  • Bilen låser og låser opp sentrallåsen som bekreftelse
Skrevet
1 time siden, E.C. skrev:

Det er to separate systemer i nøkler, en for å starte bil via EWS/CAS (som går via passiv transponder på nøkkelen, som ikke krever strøm) og sentrallås delen, som er et helt annet opplegg. Normalt lader alle nøkler som ikke er comfort access via trådløs lading i tenningslås, men jeg kan se for meg at Kina-spesial kan ha kjipet ut på den oppladbare biten og gått for vanlig 3V-batteri som kan byttes ut. For så vidt fair enough løsning.

F-serie og opp mener jeg å huske knytter nye nøkler til sentrallåsen via ISTA, men på E-serie bør det funke med den vanlige oppskriften:

• Sett deg inn i bilen og lukk alle dører
  • Tenning til "1. hakk" eller "nøkkel inn i låsen"
  • Nøkell ut innen 5 sek
  • Holde inne "lås-opp"-knappen samtidig som man trykker på "låseknappen" 3 ganger.
  • Slippe opp "lås-opp"-knapp
  • Bilen låser og låser opp sentrallåsen som bekreftelse

Har prøvd dette men det skjer ingenting, men jeg ser det er forskjellige metoder som er ute og går, jeg skal prøve denne i morgen tror jeg:

Here is how to program an additional BMW key fob when you have another fob available to you.

1. Step inside the cabin of the vehicle with the working key fob and any other BMW key fobs you want to program. Make sure all doors and windows are closed.
  2. Put the working key into the ignition and turn it to position one (do not start the engine). When this happens, the dashboard lights and accessories should pop on.
  3. Turn the key back and remove it from the ignition.
  4. Take the working key and hold down the unlock button. Press the lock button (the BMW logo) three times before releasing the unlock button. The doors will lock and unlock automatically.
  5. Take the key you wish to program and hold down the unlock button while pressing the BMW logo three times. Release the unlock button once again, and the doors should lock and unlock. This indicates that you are done with the process.
Skrevet

Har ikke vært borti den varianten, men det er jo bare å prøve. Har du sjekket om det er listet opp noe i ISTA på dette? Den originale oppskriften stammer fra BMW-dokumentasjon, men jeg tror den jeg har sett er egentlig fra E39, uten at det har endret seg noe særlig etterpå. Til eksempel så har jeg koblet opp Webasto-nøkkel til E61 på veldig tilsvarende måte, da går det også via CAS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...