Mr. Erling Skrevet September 26 Skrevet September 26 (endret) En BMW ble stjålet i Drammen hvor tyvene brukte en Skanner for å fange opp signalet til den trådløse fob / nøkkel som lå i huset hvor eier sov, for så låse opp, startet og kjørte vekk. Det selges på nettet beskyttelse for at signalene fra nøkkel ikke kan bli fanget opp. FARADAY kalles det og kommer i mange varianter, Boks, etui osv. 🤔- Noen som har erfaring eller mening om produktet? Har hørt rykte om at nyere BMW modeller (vet ikke hva som menes med ''nyere'') sin nøkkelfob har en ''sleeping'' funksjon. At den stopper å sende signal etter en periode vekk fra bilen? Høres kanskje litt søkt ut? Denne bilen er ny og dermed moderne nøkkel. Endret 5 timer siden av Mr. Erling
mr.pingu Skrevet September 26 Skrevet September 26 Metoden de bruker er kalt relay-attack og utstyr til dette er ikke spesielt dyrt. En hvilken som helst metallboks kan skaper sånn «Faraday Cage». Usikker om man skulle snekre en aluminiumsfolie om en vanlig boks er allerede nok. Hadde vært gøy å teste med en flipperZero f.e. Men prinsipp er det sammen som lommebøkene fra Secrid som beskytter mot uønsket tæpping. Moderne BMW nøkler har en bevegelse sensor og slutter å sende signal etter dan har ligger stille for en hvis periode (2 minuter mente jeg). Om du har gammel type nøkkel uten bevegelsessensor har en tsjekkisk firma fant noe på dette ved å skape en liten module som går mellom batteriet og nøkkelen. les mer her https://www.keylessdefender.org Har fortsatt ønske å bestille en sånn men har ikke gjort det til nå. Mr. Erling reagerte på dette 1
Werther Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Du kommer nok langt ved å ikke legge bilnøkkel i gangen i nærheten av inngangsdør. Selv legger jeg bilnøkkel i et kjøkkenskap som er lengst mulig unna inngangsdør for å få en god avstand og et par vegger mellom potensielle tyver og nøkkel. Eventuelt kan du bruke aluminiumsfolie eller en gammel kakeboks som et ekstra lag. mossing 92 og mr.pingu reagerte på dette 1 1
Mr. Erling Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden På 26.9.2025 den 17.16, mr.pingu skrev: Metoden de bruker er kalt relay-attack og utstyr til dette er ikke spesielt dyrt. En hvilken som helst metallboks kan skaper sånn «Faraday Cage». Usikker om man skulle snekre en aluminiumsfolie om en vanlig boks er allerede nok. Hadde vært gøy å teste med en flipperZero f.e. Men prinsipp er det sammen som lommebøkene fra Secrid som beskytter mot uønsket tæpping. Moderne BMW nøkler har en bevegelse sensor og slutter å sende signal etter dan har ligger stille for en hvis periode (2 minuter mente jeg). Om du har gammel type nøkkel uten bevegelsessensor har en tsjekkisk firma fant noe på dette ved å skape en liten module som går mellom batteriet og nøkkelen. les mer her https://www.keylessdefender.org Har fortsatt ønske å bestille en sånn men har ikke gjort det til nå. Bilen er ny og nøkkel har kanskje ''sleeper'' funksjon. Takk for råd og link og tips om lommebok. Skal selv følge det opp. 18 timer siden, Werther skrev: Du kommer nok langt ved å ikke legge bilnøkkel i gangen i nærheten av inngangsdør. Selv legger jeg bilnøkkel i et kjøkkenskap som er lengst mulig unna inngangsdør for å få en god avstand og et par vegger mellom potensielle tyver og nøkkel. Eventuelt kan du bruke aluminiumsfolie eller en gammel kakeboks som et ekstra lag. Takk! Godt råd! Ikke i gangen ved inngangsdøren. men i topic er det link til hvor tyver forfølger en aktuell bil, som blir scannet når fører parker på offentlig sted for å gjør et ærend. Så dukker de opp om natta og stjeler den. M.a.o. man behøver en ''pose'' til å ha foben i lommen, slik at de ikke kan fange opp signalene?🤔
Fredrik 90 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har ett nøkkelskap i metall som henger ca midt i huset, videre er avstanden såpass stor til garasjen at jeg tror ikke de skal klare å få med seg min bil uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå