Stein60 Skrevet Søndag kl. 17:08 Skrevet Søndag kl. 17:08 I følge RealOEM, er min bil utstyrt med PDC Men hvor i all verden er den gjemt??? Jeg har googlet, brukt AI, lest på både engelsk og norsk bimmers forum, men finner den ikke. Noen henviser til rundt batteriet, andre til høyre side under sikringene bak og atter andre til ved siden av sikringspanelet bak hanskerommet foran. Jeg har lett alle steder, men finner den ikke. Noen som aner hvor den er? Nå skal det sies at jeg har originalt elektrisk utfoldbart hengerfeste. Mulig det kompliserer... Trenger å finne den da feildiagnose peker på feil på alle parkeringssensorene.
Haug530D Skrevet Søndag kl. 17:51 Skrevet Søndag kl. 17:51 Er vel ikke egen PDC modul på disse tror jeg, er en feil på disse som gjør at det gnages på ledninger, du må ta av bakfanger og se der hvor ledningene ligger.
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 18:37 Skrevet Søndag kl. 18:37 38 minutes ago, Haug530D said: Er vel ikke egen PDC modul på disse tror jeg, er en feil på disse som gjør at det gnages på ledninger, du må ta av bakfanger og se der hvor ledningene ligger. Kommer an på om produksjonsdato er før eller etter 2014/03 Siden det er snakk om 2012 modell er det ikke noe PDC modul og går alle PDC-sensorer til Junction Box. Otis reagerte på dette 1
Otis Skrevet Søndag kl. 19:55 Skrevet Søndag kl. 19:55 Jeg så ikke tittel, at det stod årsmodell. Så da er den saken oppklart!
Stein60 Skrevet Søndag kl. 20:57 Forfatter Skrevet Søndag kl. 20:57 Hvis det ikke er PDC modul på bilen, så er det litt leit at RealOEM kommer opp og påstår at den finnes når jeg legger in VIN nummer...? Men okay, hvis sensorene går rett inn på JBE, og direkte inn på 1-en plugg, så er det vel ikke mulig å få koblet av bare sensorene foran/bak for å se om situasjonen endrer seg. Det var dumt. Da er det vel bare å finne en beskrivelse på å ta av bakskjerm å begynne å lete etter brudd i kabel...
Otis Skrevet Søndag kl. 21:20 Skrevet Søndag kl. 21:20 Du misforstår beskrivelse av pdc. Pdc er ikke automatisk en til modul, men funksjonen, altså da sensorer. Du kan jo fint plugge ut en og en sensor fra kontakten på jbe. Du må bare de-pinne de aktuelle ledninger.
Stein60 Skrevet Søndag kl. 21:23 Forfatter Skrevet Søndag kl. 21:23 1 minute ago, Otis said: Du misforstår beskrivelse av pdc. Pdc er ikke automatisk en til modul, men funksjonen, altså da sensorer. Du kan jo fint plugge ut en og en sensor fra kontakten på jbe. Du må bare de-pinne de aktuelle ledninger. Har du tips til hvor jeg finner skjema til denne kontakten? Det har jeg ikke sett enn så lenge?
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 21:32 Skrevet Søndag kl. 21:32 Den ligger på sammen sted du fant den FUB (Functional description) av JBE fra. Også lagt ved her: Otis reagerte på dette 1
Stein60 Skrevet Søndag kl. 21:55 Forfatter Skrevet Søndag kl. 21:55 21 minutes ago, mr.pingu said: Den ligger på sammen sted du fant den FUB (Functional description) av JBE fra. Også lagt ved her: Takk, fant også skjema i Service Manual for bilen jeg fant, så da vet jeg hva jeg skal gjøre senere i uken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå