Skof1 Skrevet i går, 17:27 Skrevet i går, 17:27 Er det mulig å ettermontere ratt med varme på en 2009 X5 e70. Å bytte ratt er ganske enkelt, men regner med att det krever noe ekstra får å få strøm til varmen også? Lurer også på om det er mulig å ettermontere ratt giring (f1 gir) og hvor mye jobb dette event er?
Otis Skrevet i går, 17:50 Skrevet i går, 17:50 (endret) Her er min guide på dette. Jeg gjorde det selv på min egen bil. En 2009 modell. Mulig det er annerledes på din bil, avhengig av utstyrsnivå. https://docs.google.com/document/d/1SFAm1Tiw-IPAN_pbfi4vNxUGcrwYHVzNxv0goZFaldw/edit?usp=drivesdk Nå skal linken fungere. Hadde bomma litt der. Endret i går, 18:23 av Otis La til informasjonen om deling Skof1, sondre og mr.pingu reagerte på dette 1 2
mr.pingu Skrevet i går, 18:39 Skrevet i går, 18:39 SZL må muligens bytte og så trenger det legges strøm. Samt en kommunikasjon ledning enten til IHKA eller Footwell module. Kommer an på 5DA - Lane Departure Warning. Med 5DA til Footwell, uten til varmeapparat ECU. Sjekk hvilken du har fra før; https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FF01-EUR-09-2007-E70-BMW-X5_30sd&diagId=61_3085 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FF01-EUR-09-2007-E70-BMW-X5_30sd&diagId=61_3084 F1-gir er jeg litt usikker om den går på alle ratt og alle SZL. Har ikke sammenlignet delenummere. Men siden man må bytte SZL for varme er det vel enklest å sjekke delenummere for en SZL som har også støtte for F1–gir. @Otis Linken er beskyttet / ikke offentlig.
Otis Skrevet i går, 18:53 Skrevet i går, 18:53 Linken fungerer fint for meg, i ikognito modus. Så den skal fungere. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet i går, 19:03 Skrevet i går, 19:03 10 minutes ago, Otis said: Linken fungerer fint for meg, i ikognito modus. Så den skal fungere. Funker nå
Skof1 Skrevet i går, 19:21 Forfatter Skrevet i går, 19:21 1 time siden, Otis skrev: Her er min guide på dette. Jeg gjorde det selv på min egen bil. En 2009 modell. Mulig det er annerledes på din bil, avhengig av utstyrsnivå. https://docs.google.com/document/d/1SFAm1Tiw-IPAN_pbfi4vNxUGcrwYHVzNxv0goZFaldw/edit?usp=drivesdk Nå skal linken fungere. Hadde bomma litt der. 1 time siden, Otis skrev: Her er min guide på dette. Jeg gjorde det selv på min egen bil. En 2009 modell. Mulig det er annerledes på din bil, avhengig av utstyrsnivå. https://docs.google.com/document/d/1SFAm1Tiw-IPAN_pbfi4vNxUGcrwYHVzNxv0goZFaldw/edit?usp=drivesdk Nå skal linken fungere. Hadde bomma litt der.
Skof1 Skrevet i går, 19:29 Forfatter Skrevet i går, 19:29 Takk for svar! Usikker på om jeg tør å sette i gang med dette. Må alt finne noe brukte komplette deler fra en bil med varme og kanskje f1 gir, men bør vel da finne en hugger som har en bil med dette og demontere det selv. Det enkleste er vel å sette bort jobben (eller bruke hansker når det er kaldt 😉🧊🙌) Må det kodes inn også?
Otis Skrevet i går, 19:58 Skrevet i går, 19:58 Det er absolutt ikke vanskelig. Men det er jo en vurderingssak. Det er enklest å få tak i ratt uten f1 og med varme. Dette må kodes inn. Men det er svært enkelt for de med rett utstyr. Om du vil sette bort hele jobben, så finnes det kanskje folk her inne som vil gjøre det. @Saltkjelen Evt finnes bimmerfiks, og de tar nok jobben gledelig.
Saltkjelen Skrevet i går, 20:17 Skrevet i går, 20:17 Hva slags E70 har du? Det står "X5 35d" i profilen din, er det US-bil du har? Har du VIN? Rattgiring er ikke helt rett frem på E70, det varierer med produksjonsdato. Det er ellers verdt å merke seg at man får M-sportsratt kun med rattvarme og rattgiring, mens man får sportsratt med begge deler. M-sportsratt uten giring og med varme finnes derfor ikke.
Skof1 Skrevet i går, 20:40 Forfatter Skrevet i går, 20:40 Norsk x5 02/2009 35d m-sport. WBAFF010X0L216571
Saltkjelen Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 10 minutter siden, Skof1 skrev: Norsk x5 02/2009 35d m-sport. WBAFF010X0L216571 Den heter ikke 35d (det er bare i USA), men 3,0sd. 3,0sd ble ved facelift omdøpt til 40d her i Europa. Bilen din er ikke utstyrt med 5AD Lane Departure Warning, men du har 536 Auxiliary heating. Du har fjernlysassistent, men ikke speed limit info. Ergo har speilet ditt FLA og ikke KAFAS. Du må ha en SZL og slepering som er beregnet for "ekstrautstyr" som rattvarme, LDW eller tilsvarende. Det skal strekkes kabel til IHKA (klimapanel) samt pluss og minus. Jeg er litt usikker akkurat nå på om dette er gjeldende på pre-LCI, men for rattgiring (på LCI) skal du strekke kabel til kontakten på girkassa, som er en skikkelig "dritjobb". 😅
Skof1 Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden (endret) Takk for svar. Den er registrert som en 35d, (og det er (var) viste også merkene på bilen.) Den har visstnok også face lift • Oppgraderte baklykter "Facelift 2010" • Oppgraderte front- og tåkelykter til "Facelift 2010" Kjøpt ny av tidligere eier i Ålesund. Jeg har eid bilen siden 2015 Endret 23 timer siden av Skof1
Otis Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Du har en pre lci, som er produsert i 12/08. Andre lykter kan den ha, men ikke fra fabrikk. Men den er godt utstyrt!
Saltkjelen Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Ja, du har ingen LCI. Om du har LCI ting og merker på bilen din, er dette ettermontert. BMW begynte ikke med sammenhengende tallbetegnelser før på LCI. På pre-LCI gjelder «3.0d», «4,8i» etc. Her er det bevis på at bilen din er en 3.0sd, og ikke 35d. 35d er som sagt en US modell, og det er jo ikke bilen din. Står 35d oppført på SVV sine sider, har de rett og slett bommet ved registrering, antakeligvis fordi en X5 3.0sd har samme motor som broren sin i 535d.
mr.pingu Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 1 hour ago, Saltkjelen said: Den heter ikke 35d (det er bare i USA), men 3,0sd. 3,0sd ble ved facelift omdøpt til 40d her i Europa. Bilen din er ikke utstyrt med 5AD Lane Departure Warning, men du har 536 Auxiliary heating. Du har fjernlysassistent, men ikke speed limit info. Ergo har speilet ditt FLA og ikke KAFAS. Du må ha en SZL og slepering som er beregnet for "ekstrautstyr" som rattvarme, LDW eller tilsvarende. Det skal strekkes kabel til IHKA (klimapanel) samt pluss og minus. Jeg er litt usikker akkurat nå på om dette er gjeldende på pre-LCI, men for rattgiring (på LCI) skal du strekke kabel til kontakten på girkassa, som er en skikkelig "dritjobb". 😅 Mener om man har 6HP-girkasse (Gs18d) det er ikke nødvendig siden det går «over» girvelger-ledningz Men ikke 100% sikker her. Med 8HP-kasse er det hvertfall separat ledning. Også på E6x biler er det nødvendig med 2 separate ledning; nemlig EGS_UP og EGS_DOWN.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå