Otis Skrevet Søndag kl. 16:13 Forfatter Skrevet Søndag kl. 16:13 Nå etterlyser jeg noen med e9x eller e7x med webasto. Kanskje tilogmed f serien. For jeg begynner å lure på om webasto skal stoppe etter 60-65 grader, når motoren er i gang. Er det noen som kan kaste lys over dette? Jeg vet at manualen sier at den skal gå på halvlast etter 80 ish grader og gå til fullast om temperaturen er for lav. Men mulig dette bare gjelder ved motor av?
Ingvaldsen Skrevet Søndag kl. 16:54 Skrevet Søndag kl. 16:54 36 minutter siden, Otis skrev: For jeg begynner å lure på om webasto skal stoppe etter 60-65 grader, når motoren er i gang. tidligere har det vært at den går fram til 72 grader målt av webasto, og starter igjen om den faller under 68 grader. siden dette er målt på selve brenneren virker det for så kan oppleves at den blir med til motortemp er rundt 80 grader. men dette gjelder biler med termotop C. finner dette på newtis men det har du sikkert allerede lest ? Auxiliary heating operation The auxiliary heating runs in full load mode after starting. When the temperature in the independent heating circuit reaches the following value, the independent heating goes into part-load operation. Changeover to part-load range at: > E70 Petrol/gasoline engine: 80 °C Diesel engine: 82 °C > E90, E91, E92, E93 Petrol/gasoline engine and diesel engine: 77 °C In part-load operation the temperature can rise to the following value. This is followed by a control pause. Changeover to control pause at: > E70 Petrol/gasoline engine: 88 °C Diesel engine: 90 °C > E90, E91, E92, E93 Petrol/gasoline engine and diesel engine: 83 °C The independent heating switches back to part-load operation if the temperature drops below the following value during the control pause. Start from control pause at: > E70 Petrol/gasoline engine: 70 °C Diesel engine: 75 °C > E90, E91, E92, E93 Petrol/gasoline engine and diesel engine: 65 °C If the temperature rises again to the following temperature value, the independent heating switches again to control pause. Changeover to control pause at: > E70 Petrol/gasoline engine: 88 °C Diesel engine: 90 °C > E90, E91, E92, E93 Petrol/gasoline engine and diesel engine: 83 °C If the temperature in the heating circuit drops again due to increased heating requirement during part-load operation, the independent heating control unit switches to full-load operation at the following temperature. Return to full-load operation: > E70 Petrol/gasoline engine: 65 °C Diesel engine: 70 °C > E90, E91, E92, E93 Petrol/gasoline engine and diesel engine: 60 °C From terminal R independent heating operation also depends on the desired temperature value set at the IHKA controls.
Otis Skrevet Søndag kl. 17:04 Forfatter Skrevet Søndag kl. 17:04 Har lest det der ja. Jeg opplever det dog ikke. Jeg testet i dag med å strupe slangen til den varmekretsen som var for varm. Men webasto slår seg av, rundt 60 grader på kjølevannet, og det er da med motor kjølevannet. Når den går som parkeringsvarmer, så følger den teksten som skrives om her oppe. Spørs om jeg burde prøve med motor av, starte parkeringsvarming, men så starte motor etter et par minutter og se hva som skjer da.
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 17:31 Skrevet Søndag kl. 17:31 Litt kjapt svar mens jeg venter på toget men på F-series må man også bytte selv IHKA ECU fordi originalen har ikke støtte for webasto. Akkurat hva den mangler vet jeg ikke men kom fram til det, når undersøkte etter muligheten til å få webasto på X1en.
Otis Skrevet Søndag kl. 17:46 Forfatter Skrevet Søndag kl. 17:46 Ja, nei. På e-chassis så er det samme del. mr.pingu reagerte på dette 1
Otis Skrevet Søndag kl. 19:35 Forfatter Skrevet Søndag kl. 19:35 Da har jeg fått bekreftet at slangene er koblet rett hvertfall. Så da er det utelukket. mr.pingu og Ingvaldsen reagerte på dette 2
Otis Skrevet Søndag kl. 20:33 Forfatter Skrevet Søndag kl. 20:33 Jeg venter på svar fra en kar med e70 og webasto. Får vite mer til helga når han har fått testet det jeg vil. For å sammenligne. Men det høres feil ut, slik min fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå