KristianI Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Spørte tideligere om N57 motoren, ser litt på en 330d gått 180.000 km med voksen eier siste 120k. Er bare veldig skeptisk til at jeg står om 30.000 å må bytte kjede eller de lagrene på veiva. Er det virkelig så stort problem som alle på youtube sier? Kommer til å bytte olje hver 8.000, har løftebukk og kan skru selv - men har ikke lyst på «katta i sekken» kansje levere den inn til bmw og få de til å sjekke kjede på 200.000? Er det tight så går den vel eller kan det komme helt ut av det blå?
teerex Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Hvis du finner en som har gått under 150k km, så får du rimelig motor og drivverksforsikring hos If fram til 200k km uavhengig av alder. Såfremt den ikke er tunet da.... Hva vet du om servicehistorikken til bilen i årene etter garantitiden?
KristianI Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Står den har hatt service hver ca 30.000, så er jo litt langt mellom hver. Har hatt bmw service opp til ca 100k tror jeg, etter det står det 0000, så kan vel være tatt selv eller på annet verksted enn bmw
KristianI Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Leste at 2013-2015 hadde feil på veiv med noe balanse, gjelder det bare disse årene? Denne bilen er produsert desember 2014
teerex Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Flott bil, artig med den originale tuningen fra 258 til 286 hk. Sikkert rimelig kjapp med egenvekt på kun 1675 kg. Har samme motor (men første generasjon N57) i min 2013 X5 , men den veier jo nesten et halv tonn mere Og har laveste effektavgiftsutgave med kun 211 hk. Men allikevel sterk nok for meg. Kan tunes til 300+ hk men da kan motor og drivverksforsikringen min ryke... Ser den var eid av BMW Norge og en forhandler første halvår, kanskje demobil. Ellers ikke så mange eiere, og kanskje en fordel at siste eier har hatt bilen lenge. En lang og utfyllende annonse iallefall. Kjørt ca 16k km i snitt pr. år bortsett fra siste året med 22k km. Vedr. veivaksling så har andre generasjon (N57T som den heter, eller mere spesifikt N57D30O1 i denne bilen) færre motvekter på veivakselen. Sånn sett er kanskje første generasjon bedre såvidt jeg har fått med meg. N57 (245 hk) og N57T (258 hk) ble produsert samtidig i flere år fra 2011 til E og F-serien, så om det er noen spesifikke år veivakslene var forskjellige er jeg usikker på. Eller om det gjelder alle N57T. Du kan kjøpe en mere spesifisert servicehistorikk på nettet. Slik som denne under som jeg kjøpte til min for et år siden fra OEM Navigations, en 46 siders PDF. Nå har ikke min bil noen datert servicehistorikk på skjermen som F31 har. Historikk osv. lagres jo også på nøkkelen, er vel derfor det kommer ut både Service History og Key History. Etter første oljeskift viser Service Counter 2, altså er oljen bilen blir levert med fra fabrikk nr. 1. Min fikk første oljeskift i 2015 på 11.600 km (etter 2 år). Endret 6 timer siden av teerex
Ingvaldsen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 6 timer siden, KristianI skrev: Spørte tideligere om N57 motoren, ser litt på en 330d gått 180.000 km med voksen eier siste 120k. Er bare veldig skeptisk til at jeg står om 30.000 å må bytte kjede eller de lagrene på veiva. Er det virkelig så stort problem som alle på youtube sier? Kommer til å bytte olje hver 8.000, har løftebukk og kan skru selv - men har ikke lyst på «katta i sekken» kansje levere den inn til bmw og få de til å sjekke kjede på 200.000? Er det tight så går den vel eller kan det komme helt ut av det blå? Mål faktisk oljetrykk så får du nok bedre nattesøvn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå