Gå til innhold

Sporadiske varsel på drivverk samt mongo bil - F25 X3 30d

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en F25 30D som er tidvis fullstendig umulig, det starter med gong og "drive train fault"  og så kommer ABS, 4X4, cruisekontrol osv osv på løpende bånd. 
Hadde et dårlig hjullager bak så tenkte opprinnelig at det måtte ha vært såpass slakk i dette at ABS-sensoren ikke leste det av og til men det har fortsatt etter bytte og etpar ganger har bilen ikke klart å karre seg fremover.  (skikkelig kjipt i køen til jobb på mårran)  
Har etterhvert funnet ut at ABSen driver og jobber på bakhjulene når dette skjer, og har spist opp skiver og klosser på rekordfart såklart.. 
Det er ingen feil på diagnose og når jeg tenker tilbake kan det være at dette mest er et problem etter vask og når det regner, har ikke lengre tilgang på utstyr for å se liveverdier på sensorer osv  🫤
Noen som har en teori eller har vært borti lignende? 

Skrevet

Kan det være knyttet til den kabel problematikken på F25? Er det ikke en kabelbunt ved torpedovegg som er utsatt for fukt/slitasje og som kan generere masse rare problemer - mener i hvert fall jeg har lest noe om det tidligere.

Skrevet
10 timer siden, laffe skrev:

an det være knyttet til den kabel problematikken på F25?

Den hadde jeg helt glemt av, og du har vel dessverre rett frykter jeg.  

Vet en fikk dette fikset gratis hos BMW lokalt her for ikke såå lenge siden så her har jeg en utfordring. 

• Saltkjelen changed the title to Sporadiske varsel på drivverk samt mongo bil - F25 X3 30d
Skrevet

Lav spenning på 12V evt trøbbel med kabelbunt, ja.. Vært borti begge disse, og fikk goodwill på kabelbunten for 3-4 år siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...