Jump to content

Bmw e34 automatgir som ikke går frem eller tilbake .Tips ønskes .


Recommended Posts

Posted

Var med og hentet en e34 i helga som har stått i 14 år og bil går hverken frem eller tilbake .

Altså når man setter den i gir så skjer det null !

Man kan ruse den i drive og null skjer akkurat som den står i fri / nøytral .

Forrige eier sa den virket som den skulle da den ble parkert .

Sjekket her :

IMG_0697.thumb.jpeg.5f77ad17d08f71a4d00fa9ab664ab848.jpeg

Altså skifterarmen og den beveger seg når man flytter girvelgeren .

Hadde håpet på at shifterarmen innvendig hadde satt seg her men her bevegde det seg .

Jeg tenker at etter 14 år så har diverse møkk og dritt satt seg i ventilhus .

Lite olje feks ?

Elektronikk feil ?

Jeg skal ta av bunnpannen nå etterhvert og bytte olje og filter og se .

Ellers tar jeg gjerne imot tips på hvor jeg kan lete her.

Igjen er akkurat som den er i fri og vil ikke kople seg til

Posted (edited)

Antar du får trillet bilen, siden dere fikk den på henger? Altså går i hvertfall låsepinnen når du tar den ut av P. Det er en relativt spinkel overføring på innsiden der mekanismen går inn på bildet ditt. Disse er i et eller annet ikke-metall materiale og kan knekke etter mange års stillstand, for så å bli tvunget i aksjon igjen. Da skjer det fint lite i kassen, selv om alt på utsiden virker fint. Ellers kan det nok være for lite olje også.

Men der stopper min kompetanse.

Edited by *MrB*
Posted
2 timer siden, *MrB* skrev:

Antar du får trillet bilen, siden dere fikk den på henger? Altså går i hvertfall låsepinnen når du tar den ut av P. Det er en relativt spinkel overføring på innsiden der mekanismen går inn på bildet ditt. Disse er i et eller annet ikke-metall materiale og kan knekke etter mange års stillstand, for så å bli tvunget i aksjon igjen. Da skjer det fint lite i kassen, selv om alt på utsiden virker fint. Ellers kan det nok være for lite olje også.

Men der stopper min kompetanse.

Det stemmer det ja gikk fint å få den ut av park .

Ja det er den pinnen som satt fast på tdsen vi hadde og håper det er noe sånt på denne og 😊

Må ned med bunnpanne uansett så ser vi .

Tenk om vi finner en knekt del 🙌🙌🙌

Posted
37 minutter siden, DrSakke skrev:

Potensielt kan det jo være slitte/fastnede kuler i ventilpakken. Gammel olje som har stått i 14 år kan ha gjort sitt?

var større problem på 530/540, men er mulig på en 525i også(som jeg antar denne bilen er.

https://www.google.com/search?q=e34+automatic+gearbox+valvebody+plastic+ball+same+problem+in+530+540+and+525&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari#lfId=ChxjMe

Ja er nok noe i den duren  du nevner ja.

Tipper at mye er grodd igjen evnt at den armen kan ha satt seg inni der som man hooker på selve shifterarmen.

Skal nok klare å finne ut dette tilslutt

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...