sveigis Posted May 31 Posted May 31 Var med og hentet en e34 i helga som har stått i 14 år og bil går hverken frem eller tilbake . Altså når man setter den i gir så skjer det null ! Man kan ruse den i drive og null skjer akkurat som den står i fri / nøytral . Forrige eier sa den virket som den skulle da den ble parkert . Sjekket her : Altså skifterarmen og den beveger seg når man flytter girvelgeren . Hadde håpet på at shifterarmen innvendig hadde satt seg her men her bevegde det seg . Jeg tenker at etter 14 år så har diverse møkk og dritt satt seg i ventilhus . Lite olje feks ? Elektronikk feil ? Jeg skal ta av bunnpannen nå etterhvert og bytte olje og filter og se . Ellers tar jeg gjerne imot tips på hvor jeg kan lete her. Igjen er akkurat som den er i fri og vil ikke kople seg til
*MrB* Posted June 1 Posted June 1 (edited) Antar du får trillet bilen, siden dere fikk den på henger? Altså går i hvertfall låsepinnen når du tar den ut av P. Det er en relativt spinkel overføring på innsiden der mekanismen går inn på bildet ditt. Disse er i et eller annet ikke-metall materiale og kan knekke etter mange års stillstand, for så å bli tvunget i aksjon igjen. Da skjer det fint lite i kassen, selv om alt på utsiden virker fint. Ellers kan det nok være for lite olje også. Men der stopper min kompetanse. Edited June 1 by *MrB* sveigis 1
sveigis Posted June 1 Author Posted June 1 2 timer siden, *MrB* skrev: Antar du får trillet bilen, siden dere fikk den på henger? Altså går i hvertfall låsepinnen når du tar den ut av P. Det er en relativt spinkel overføring på innsiden der mekanismen går inn på bildet ditt. Disse er i et eller annet ikke-metall materiale og kan knekke etter mange års stillstand, for så å bli tvunget i aksjon igjen. Da skjer det fint lite i kassen, selv om alt på utsiden virker fint. Ellers kan det nok være for lite olje også. Men der stopper min kompetanse. Det stemmer det ja gikk fint å få den ut av park . Ja det er den pinnen som satt fast på tdsen vi hadde og håper det er noe sånt på denne og 😊 Må ned med bunnpanne uansett så ser vi . Tenk om vi finner en knekt del 🙌🙌🙌
DrSakke Posted June 1 Posted June 1 Potensielt kan det jo være slitte/fastnede kuler i ventilpakken. Gammel olje som har stått i 14 år kan ha gjort sitt? var større problem på 530/540, men er mulig på en 525i også(som jeg antar denne bilen er. https://www.google.com/search?q=e34+automatic+gearbox+valvebody+plastic+ball+same+problem+in+530+540+and+525&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari#lfId=ChxjMe sveigis 1
sveigis Posted June 1 Author Posted June 1 37 minutter siden, DrSakke skrev: Potensielt kan det jo være slitte/fastnede kuler i ventilpakken. Gammel olje som har stått i 14 år kan ha gjort sitt? var større problem på 530/540, men er mulig på en 525i også(som jeg antar denne bilen er. https://www.google.com/search?q=e34+automatic+gearbox+valvebody+plastic+ball+same+problem+in+530+540+and+525&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari#lfId=ChxjMe Ja er nok noe i den duren du nevner ja. Tipper at mye er grodd igjen evnt at den armen kan ha satt seg inni der som man hooker på selve shifterarmen. Skal nok klare å finne ut dette tilslutt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now