Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg gjør det særs enkelt idag og legger inn hva jeg skrev på e28 gruppen :

IMG_0914.thumb.jpeg.b4fb68960457c470089dbf02ed1f8389.jpeg

Så om noen vet hvor jeg skal lete så hjelp meg .😩😩

Skrevet

Høres ut som noe er skadet/svekket av alder i sikringsholder?
Om det ikke når strøm frem til sikring, og relé er sjekket ut, så kan det høres ut som noe ble skadet i holderen når du drev og ruglet. Men det er bare gjetning fra min side. 

Skrevet

Regner med at du har koblingskjema. 

Virker fjærnlysene dine? I såfall så kan du glemme alt fra lysbryter og bakover det er da i orden. Da er det enten relet, sikringsholderen eller ledningene i mellom bryter og sikringsholderen.

Vet du hvordan kjørelysene dine er koblet? Er det noe som BMW har gjort eller er det montert av et verksted etterpå. Mangler du fjærnlys kun nå du har kjørelys eller er det også når du skrur på de vanlige lysene?

Hvis det er noe som er ettermontert ville jeg sjekket ut hvordan de har koblet seg inn på eksisterende ledningsnett og sjekket etter brudd der.

Skrevet
1 time siden, *MrB* skrev:

Høres ut som noe er skadet/svekket av alder i sikringsholder?
Om det ikke når strøm frem til sikring, og relé er sjekket ut, så kan det høres ut som noe ble skadet i holderen når du drev og ruglet. Men det er bare gjetning fra min side. 

Ja et eller annet men hva ?😩😊

Jeg byttet om på releene for å sjekke da de er like og de virket utifra de testene jeg tok men jeg har tatt feil før .

Ja men splittet sikringsboks og det lille jeg så ,så ser alt helt ut og på plass men jeg skal ta den en gang til og se.

40 minutter siden, Rune-K skrev:

Regner med at du har koblingskjema. 

Virker fjærnlysene dine? I såfall så kan du glemme alt fra lysbryter og bakover det er da i orden. Da er det enten relet, sikringsholderen eller ledningene i mellom bryter og sikringsholderen.

Vet du hvordan kjørelysene dine er koblet? Er det noe som BMW har gjort eller er det montert av et verksted etterpå. Mangler du fjærnlys kun nå du har kjørelys eller er det også når du skrur på de vanlige lysene?

Hvis det er noe som er ettermontert ville jeg sjekket ut hvordan de har koblet seg inn på eksisterende ledningsnett og sjekket etter brudd der.

Nå skal jeg være ærlig her Rune og si nei det har jeg ikke ,hadde håpet på og slippe akkurat det .😅

Fjernlysene virker ja .

Ser du nevner releet og var det ikke en måte og teste på at det virker ?

Jeg delte sikringsboks i to og som jeg skrev så hang alt på plass men var ikke lett og se alt så  opp igjen og se .

Altså jeg vil nok kanskje tro dette er gjort på Bmw siden den er ny i Norge men igjen veldig usikker .

Mener fjernlys bestandig har virket kun når bryter står på trinn to altså vanlig .(Usikker).Men vet de virker nå er kun kjørelysene /nærlys som mangler .

Men ser og at jeg ikke har lys i cluster til tåkebaklys og de virker heller ikke .

Alt dette virket igår på formiddagen så alt dette er snodig .

Skrevet

Sender deg en PM med koblingskjema. Det er noe detaljforskjeller siden det er for USA modeller, bl.a sealed beam lys.

Ta ut releet og sjekk at du har 12 volt på pinne 30 hele tiden, så tar du og kobler en ledningstump i mellom pinne 30 og 87. Hvis det lyser nå så er det feil på releet eller brudd i ledningen mellom releet og bryteren. Hvis det ikke lyser så sjekk sikringene og holderen til disse sammen med koblingen mellom pinne 87 og sikringene.

Sjekk også at du har jord på pinne 85 og at du har pluss 12 volt på pinne 86 når lysbryteren står i stilling 2. 

Skrevet
11 minutter siden, Rune-K skrev:

Sender deg en PM med koblingskjema. Det er noe detaljforskjeller siden det er for USA modeller, bl.a sealed beam lys.

Ta ut releet og sjekk at du har 12 volt på pinne 30 hele tiden, så tar du og kobler en ledningstump i mellom pinne 30 og 87. Hvis det lyser nå så er det feil på releet eller brudd i ledningen mellom releet og bryteren. Hvis det ikke lyser så sjekk sikringene og holderen til disse sammen med koblingen mellom pinne 87 og sikringene.

Sjekk også at du har jord på pinne 85 og at du har pluss 12 volt på pinne 86 når lysbryteren står i stilling 2. 

Takk og takk 🙌🙌

Skal sjekke ut dette imorgen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...