Hahah Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hei, Har lyst til å kjøpe BMW igjen etter jeg solgte min tidligere F11 da Skoda ikke er like gøy og spennende å kjøre.. Sett litt på BMW X5 E70 30D og lurer på om noen her inne har erfaring med disse bilene som de vil dele. Tenker da på hva man burde undersøke før kjøp, vedlikeholdskostnader, svakheter, motor+registerkjede osv.. Har sett spesifikt på denne: https://www.finn.no/mobility/item/471521341
RF91 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ha hatt min E70 sidan september og so langt e eg fornøyd 🙂 Eg såg spesifikt etter pre-LCI for å få M57-motoren i staden for N57 som kom med faceliften (i 2010? 🤔) Eg kan med ein gang sei at Golf'en min e ein myyykje billigare bil å drifta, men da e óg ein mykje kjipare bil 😅 Min ha snart gått 180k og eg ha skifta casterarmane framme, alle 4 demparane + fjøre framme (ha luft bak), bremsa framme og bak pluss litt nips, sånn so takrails, lister rundt glasa, retrofit'a CIC, kjøpt nye sommarhjul og eg ska forhåpentlevis montera ny eksos etterkvart og heilelektrisk hengarfeste. Ha kosta litt, men mykje ha vore valgfritt. Om du kan skru sjøl og ikkje alltid må kjøpa deler frå absolutte billigaste kinaprodusent so seie eg køyr på med M57-bil 😄
Daniel. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Registerkjede jobb er du ikke garantert å slippe unna uansett om det er M57 eller N57, men denne har jo kjørt såpass lite at det ikke er sikkert at du vil trenge å tenke på det før langt fram i tid. Ikke kjør lengre enn 15.000km/1år på samme olje i hvertfall 8-trinns kassen er og bedre enn 6-trinns kassen i de med M57 motoren. Produsenten av girkassen sier at de skal ha service hver 80-120.000km/8år, alt etter hva slags kjøremønster/bruk bilen har. Ved prøvekjøring kjenn i hvertfall etter at girkassen girer som den skal, og at det ikke er noe napping/lugging under kjøring da dette kan være et tegn på at noe er gale med fordelingskassen (denne trenger og jevnlig oljeskift). xDrive systemet er litt følsom mtp dekk. teerex reagerte på dette 1
teerex Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden (endret) 1 time siden, Daniel. skrev: Registerkjede jobb er du ikke garantert å slippe unna uansett om det er M57 eller N57, men denne har jo kjørt såpass lite at det ikke er sikkert at du vil trenge å tenke på det før langt fram i tid. Ikke kjør lengre enn 15.000km/1år på samme olje i hvertfall 8-trinns kassen er og bedre enn 6-trinns kassen i de med M57 motoren. Produsenten av girkassen sier at de skal ha service hver 80-120.000km/8år, alt etter hva slags kjøremønster/bruk bilen har. Ved prøvekjøring kjenn i hvertfall etter at girkassen girer som den skal, og at det ikke er noe napping/lugging under kjøring da dette kan være et tegn på at noe er gale med fordelingskassen (denne trenger og jevnlig oljeskift). xDrive systemet er litt følsom mtp dekk. Jeg satser på at jeg slipper unna. Min har bare gått 103k km, og jeg kjører bare noen få tusen km i året for tiden 😇 Har kjørt 16k km på 4,5 år.... Og jeg kjører helst ikke mere enn 5-6k km mellom oljeskift. Ellers en fantastisk bil, men den må holdes vedlike. Har rattvarme men ikke så mye annet fancy ekstra, i motsetning til den som det er linket til. Men da heller ikke så mye som kan bli feil på. Men så lav km-stand er ikke akkurat hverdagskost på finn. Endret 54 minutter siden av teerex
RF91 Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden 2 timer siden, Daniel. skrev: Registerkjede jobb er du ikke garantert å slippe unna uansett om det er M57 eller N57, men denne har jo kjørt såpass lite at det ikke er sikkert at du vil trenge å tenke på det før langt fram i tid. Ikke kjør lengre enn 15.000km/1år på samme olje i hvertfall 8-trinns kassen er og bedre enn 6-trinns kassen i de med M57 motoren. Produsenten av girkassen sier at de skal ha service hver 80-120.000km/8år, alt etter hva slags kjøremønster/bruk bilen har. Ved prøvekjøring kjenn i hvertfall etter at girkassen girer som den skal, og at det ikke er noe napping/lugging under kjøring da dette kan være et tegn på at noe er gale med fordelingskassen (denne trenger og jevnlig oljeskift). xDrive systemet er litt følsom mtp dekk. Heilt sant alt du seie, men eg søve iallefall litt bedre med M57 i bilen enn N57 🙂 Samtidig kan eg nevna at eg vurderte sterkt å kjøpa F15 40d før eg enda med E70'en. Med hyppige oljeskift og låg km.stand so trur eg ein kan unngå mykje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå