Gå til innhold

ACT13-1 transfercase fordelingkasse oljeskift - noe som blokkerer inngangen

Anbefalte innlegg

Skrevet

bmw har ikke tappeplugg på disse transferkassene. Det er også noe som blokkerer inngangen på påfyllings pluggen. Hvordan skal man da få inn noe å suge ut oljen med? Har prøvd å sette igang VTG oilchange med min icarsoftmax men ser ikke ut til å hjelpe. Tips?

Skrevet

Jeg brukte en slange som var nesten like tykk som hullet, merket der var noe som blokkerte men klarte å lure den ned i bunnen. Kan eventuelt prøve med tynnere slange.
Klarte å suge ut omtrent 0.5-0.6dl

Skrevet

Med denne sugepumpa fra Biltema får du sugd ut oljen. Den har en 4 eller 6mm slange. Den brukte jeg.

image.thumb.png.9339660e66949edee31c57123480d701.png

Når du har fylte på ny olje så skal man egentlig "kalibrerer" clutchene. ISTA har et valg hvor man starter den prosedyren.

Skrevet
9 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Med denne sugepumpa fra Biltema får du sugd ut oljen. Den har en 4 eller 6mm slange. Den brukte jeg.

Når du har fylte på ny olje så skal man egentlig "kalibrerer" clutchene. ISTA har et valg hvor man starter den prosedyren.

Var denne jeg også brukte, slangen kunne kanskje vært litt mindre, men jeg fikk ut så mye som det var beskrevet at jeg skulle klare å få ut. :-) 

Skrevet
4 timer siden, Alpejohn skrev:

Var denne jeg også brukte, slangen kunne kanskje vært litt mindre, men jeg fikk ut så mye som det var beskrevet at jeg skulle klare å få ut. :-) 

Ok. Kjør en uke eller noe også suger du ut en gang til. Da har du fått byttet ut ganske mye. Er litt jobb, men verdt det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...