Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var totalt spontant.

Guttungen orket ikke studere kjernefysikk etter 13 års skolegang, så han fikk utvidet sommerjobben - til å jobbe et helt år.

Selv om han og jeg jobber på samme sted, så jobber han skift.

Så selvom det kom en i3 på tunet i Februar.

Så strakk ikke dette helt til, denne har opplevd noe påkost, så litt mellomfornøyd med den dessverre.

Så etter å ha testen en iX LCI, ble jeg sittende å snakke med selger ang logistikk problemer.

Det visste seg at han hadde nettopp leaset en Aceman e til kona. 
Så etter en liten kikk, så var første ledige bil en British Racing Green, relativt nøktern utstyrt riktignok.
Men en slik bil trenger ikke allverdens, den har sjarm og litt sjel og tar deg fra A til B.

Så hentet den Igår ettermiddag.

Første inntrykk, Mini er alltid gøy, særegne løsninger, design man smiler av og du kommer tett på bilen.
Spontane kjøreegenskaper, en kombo av det beste fra iX1, krysset med en mindre tettere og mer leken lillebror. 

mer inntrykk kommer.

IMG_4542.jpeg

IMG_4539.jpeg

Skrevet

Gratulerer. Mini er alltid kult :D Det jeg er spent på er hvordan denne er opp mot klassekongen i3. Det er jo klart at i3 er en aldrende maskin, men likevel.
Nydelig farge på Minien og felgene passer som et skudd, lekent og kompakt totaltpakke - slik som Mini skal være :) 

Skrevet
42 minutter siden, Marius2002 skrev:

Gratulerer. Mini er alltid kult :D Det jeg er spent på er hvordan denne er opp mot klassekongen i3. Det er jo klart at i3 er en aldrende maskin, men likevel.
Nydelig farge på Minien og felgene passer som et skudd, lekent og kompakt totaltpakke - slik som Mini skal være :) 

Kort fortalt er jo i3 en aldrende konstruksjon, den kom jo i 2013.

Til tross for det - lever og leverer den godt også i dag.

Har hatt alle batteristørrelsene så har et godt perspektiv på modellen(e).
Det verste med i3 sett i et større perspektiv, er komforten (har mye brostein i byen (miljøgate…)) med 20’ er dette lite gøy, samt litt praktiske trøbbel med bakdørene i enkelte situasjoner.

Ellers er i3 en genial bybil som fungerer utmerket den dag i dag, nesten halvannet tiår etter at megacity vehicle ble presentert, ikke verst!

Mini’n (Aceman e) har mer sjel, er mer moderne, fiffigere og har kreative løsninger.

Den er litt sprekere og mer agil, man sitter litt lavere i Mini’en enn i3’n.

Men Mini’n er sedvanlig gnager vs i3’n RWD, så det er et viktig poeng.

Men ikke kjørt mye aktivt ennå, så litt usikker på hvor mye det affekterer kjøreegenskapene.

Første små detaljene er at dørene i Mini’n er mye tyngre enn i i3’n, når man setter seg inn, er det mindre luftig og mer intimt.

Er man kjent med IDrive, klarer man seg fint rundt i menysystemet, men med Mini’en mer lekne touch, farger og detaljer.

Bla har man modes her også, hvorav en er «go cart» mode, hvor man etter tilvalget får et jublende «Juhu» ut av høyttalerne.

Komforten er det jeg er mest positivt overrasket over hittil, dette er jo ikke en leken liten cooper, men en mer «voksen» Aceman,slik at komforten er meget bra til å være en liten bil, men sportslig og fast samtidig.

Chassi er paradegrenen til BMW mener jeg selv, de klarer bedre enn noen å kombinere fasthet og komfort, og selvsagt drivlinje.

Her stoler jeg 100% på hva de leverer, bilen var nemlig uprøvd, da min lokale Bilia forhandler bare er Mini «agent».

Og deres demobil var ulånt til Bilia Kristiansand.

Ellers har jo Mini’en hele 4 dører, man har noe større bagasjerom enn i3’n - også med et lite rom under, ingen frunk dog.
Så ifht i3’n 20’ felger, er det her 18», jeg nevnte at bilen er nøkternt satt opp.

Bilen var speccet ferdig, så har ikke fått tatt noen tilvalg.
Valgte første ledige bil med rett farge, Foreløpig fungerer det brillefint, UK bil Bør ha en grønnfarge syns jeg.

Husker fra «back in the day» jeg hadde en vakker 97’ Oxfordgrønn E39 med beige interiør, fantastisk kombinasjon.

Etter å ha fraristet guttungen sitt førstevalg rød(!?) så var BRG en vinner, så også i RL syns jeg.

Flere inntrykk kommer.

IMG_4545.jpeg

IMG_4546.jpeg

IMG_4547.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...