USA er et stort land, med store variasjoner, og ja, det er mye dårlig, men også mye bra biler der borte.
Husk at de med youtube-kanaler ønsker klikk/subscribers og da blir det fort litt tabloid format, og krise-maksimering. I ene enden av skalaen har man "posers" (er ofte en del av disse på n54 forum;-) som ønsker å framstå som rike, med å kjøre "clapped out" gamle "luksusbiler", uten å ha råd til vedlikehold.
Disse er enkle å luke ut når man kjøper bil der borte:-)
I den andre enden har vi de som gjerne kjøpte bilen som ny, eller nesten ny og har fulgt bilen nøye opp på merkeverksted, eller sin lokale "indy" (Les: "BMW ekspert", ala "car Ninja" på youtube )
Jeg har importert over 30 biler fra USA (hovedsaklig California) siden 2018, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din. Nei, bensinen er ikke dritt der borte, og det er ikke særlig mye kinadeler, men jeg skal være enig i at refleksene ikke er særlig pene;-)
Får du tak i en california-bil med få eiere og god service historikk, pleier det summa summarum å være bedre biler enn du får fra både Norge og Tyskland. Vedlagt er bilde av understellet på en 2007 335i med km stand på 230 000km:-)
"Carfax systemet" gjør også ting mer gjennomsiktig. Dette har vi ikke samme kontroll på i Europa.
Husk at skadebilene som kommer fra USA som oftest kommer fra "Tysklands-importører".
Jeg tror du misforstod artikkelen litt (jeg kjenner godt han som bidro til å skrive den;-).
Tysk bil fra USA kan også være bra